حذف حیاط خلوت‌ها و 92 ردیف کمک در بودجه 97 شهرداری تهران | فراتاب
کد خبر: 7236
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396 - 17:55
سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد
سخنگوی شورای شهر تهران به تشریح جزئیات بودجه 97 پرداخت و با بیان اینکه در بودجه 97 خزانه متمرکز دیده شده است، گفت: این موضوع موجب انضباط و شفافیت مالی می‌شود.

ایسنا، علی اعطا ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دستور جلسه سی و نهم شورای شهر گفت: امروز یکی از مهمترین مسائل تقدیم لایحه بودجه 97 توسط شهردار تهران بود.

وی با بیان اینکه یک ماه قبل شورا مصوبه‌ای در خصوص تعیین الزامات و سیاست‌های بودجه 97 داشت که به عنوان یک سند بالادستی سبب شد که امروز لایحه بودجه تقدیم شورا شود، گفت: تا پایان بهمن ماه اعضای شورا فرصت دارند که در کمیسیون‌های تخصصی بودجه را بررسی و برای تصویب به صحن بیاورند.

سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص نقاط قوت بودجه 97 با بیان اینکه در بودجه 97 خزانه متمرکز دیده شده است، گفت: در بودجه 97 خزانه شهرداری شرکت و سازمان‌ها و ... متمرکز است و این کمک جدی به حل مسئله حیاط خلوت‌هایی که وجود داشته می‌کند و موجب انضباط و شفافیت مالی می‌شود.

وی با بیان اینکه در تبصره 20 بودجه به پرداخت دیون پیمانکاران توجه ویژه‌ای شده است، گفت: در بودجه 97 نسبت به 96 سهم پرداخت دیون پیمانکاران 42 درصد افزایش یافته که کمک زیادی به اعاده حیثیت کارفرمایی شهرداری می‌کند. چرا که انتقادات زیادی به شهرداری در این مدت در خصوص پرداخت دیون مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه در بودجه آینده، 92 ردیف کمک که بی ارتباط با ماموریت‌های شهرداری بود حذف شده، گفت: بودجه شهرداری در سال 97، 17 هزار و 500 میلیارد تومان است که انقباضی است و در این میان سهم بودجه غیرنقدی از 37.5 درصد در سال 96 به 25 درصد در سال 97 کاهش یافته است. همچنین سهم درآمد پایدار در سال 96، 22 درصد بوده که در سال آینده 28.5 درصد تخمین زده شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به منابع درآمدی شهرداری با بیان اینکه 47 درصد بر مبنای درآمد و عوارض شهر، 44 درصد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و 11 درصد از طریق واگذاری دارایی مالی بوده است، در خصوص تشکیل کمیته‌ای به منظور بررسی خروجی گزارش‌های مختلف از پلاسکو، گفت: در خصوص پلاسکو مراجع مختلفی همچون کمیته ملی، مجلس، شورای شهر چهارم و ... گزارش‌های مختلفی ارائه کردند که مقرر شد تمامی مطالعات، پیشنهادات و الزامات این گزارش‌ها را پیگیری کنیم که بنا شد اعضای کمیسیون نظارت و حقوقی به همراه نمایندگان شهرداری، وزارت راه، وزارت تعاون، دادگستری، مجلس، استانداری، نظام مهندسی، آتش نشانی و اتاق اصناف تشکیل شود که دفتر این دبیرخانه نیز در کمیسیون حقوقی خواهد بود تا خروجی گزارشات پلاسکو پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مشخصا سه گزارش کمیته ملی، کمیسیون عمران مجلس و شورای شهر چهارم منتشر شده است، گفت: تضمینی در خصوص پیگیری خروجی این کمیته‌ها وجود ندارد. در حالیکه می‌توانستیم در زمینه ایمن سازی، کاهش خطرپذیری و اجرای مقررات مبحث 22 اقدامات کافی انجام شود.

وی با بیان اینکه در مورد پلاسکو باید بگویم که بنیاد مستضعفان و شهرداری راه حل را پیدا کردند، گفت: برج پلاسکو با ضوابط فعلی در آن زیربنا و ارتفاعی که بود ساخته می‌شود ضمن اینکه بنیاد مستضعفان دو قطعه زمین دیگر را الحاق کرده است که امروز هم در صحن شورا تذکر دادیم که باید فرایند حقوقی آن طی شود تا سطح، سطوح و تعداد طبقات را بدانیم. اما کلیات راه حل خوب و قابل دفاع است.

اعطا در خصوص سرانجام طرح ترافیک جدید نیز با بیان اینکه لایحه طرح ترافیک به شورا ارائه شده و جلسات فشرده‌ای را برای بررسی طرح جدید برگزار کردیم، گفت: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده باید تا 15 بهمن ماه عوارض تصویب شود که در حال بررسی هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس راهور موافق اجرای این طرح است یا نه؟ گفت: پلیس یکی از اعضای شورای ترافیک است و این طرح در شورای ترافیک به تصویب رسیده است. هر چند که طرح فعلی با طرح اولیه‌ای که شهرداری ارائه کرده تغییر کرده است اما همچنان شهرداری از آن دفاع می‌کند و مورد نظر آنهاست.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: پلیس یکی از شش عضو شورای ترافیک تهران است و ملاک عمل برای ما مصوبه شورای ترافیک است.

نظرات
آخرین اخبار