تقدیر حیدرالعبادی از ملک سلمان پادشاه عربستان | فراتاب
کد خبر: 7207
تاریخ انتشار: 29 دی 1396 - 13:05
حیدالعبادی نخست وزیر عراق طی نامه ای مراتب تقدیر و تشکر خود را از حمایت عربستان سعودی در مبارزه با داعش از طریق «سلمان الجمیلی» سرپرست وزارت برنامه‌ریزی و تجارت عراق، در دیدار روز پنجشنبه با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ابراز داشته و خواهان کمک عربستان

فراتاب – گروه بین الملل: «سلمان الجمیلی» سرپرست وزارت برنامه‌ریزی و تجارت عراق، امروز (پنجشنبه) در دیدار با پادشاه عربستان سعودی، نامه «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق را به وی تحویل داد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی وزارت برنامه‌ریزی و تجارت عراق، الجمیلی در این دیدار، بر ضرورت تعمیق روابط برادری میان دو کشور، تاکید کرد و نامه العبادی را به وی تحویل داد و از نقش حامیانه عربستان از عراق در جنگ با تروریسم که تمام کشورهای عربی و جهان را تهدید می‌کرد، تقدیر کرد.

به نوشته «بغداد الیوم» نخست وزیر عراق طی این نامه از شاه سعودی خواسته تا از عراق در روند بازسازی مناطق آزاد شده از دست داعش و تحقق برنامه توسعه‌ به ارزش 100 میلیارد دلار، حمایت کند.

بر اساس این گزارش، العبادی ابراز امیدوار کرد که مشارکت عربستان در کنفرانس کشورهای کمک‌کننده به عراق که قرار است 14 تا 16 فوریه آینده در کویت برگزار شود، به اندازه میزان روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور و بالا باشد.

براساس این گزارش، ملک سلمان نیز، بر آمادگی عربستان سعودی برای ارائه هرنوع حمایتی از عراق و کمک به بازسازی این کشور در مرحله آتی، تاکید و اعلام کرد که عراق عمق روابط برادری و راهبردی برای عربستان است.

وی در ادامه خواستار افزایش تلاش‌های مشترک میان دو کشور برای جبران فرصت‌های از دست داده و آغاز مرحله‌ای جدید شد و پیروزی بزرگ عراقی‌ها برای آزادی کشورشان از دست تروریست‌ها را تبریک گفت.

روابط عربستان و عراق از سال گذشته میلادی، پس از سفر «عادل جبیر» وزیر امور خارجه عربستان به بغداد و دیدار «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از عربستان، وارد مرحله جدیدی شد و روابط دوجانبه پس از سالها تیرگی رو به بهبود نهاد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات
آخرین اخبار