دیدار وزیران دفاع انگلیس و قطر | فراتاب
کد خبر: 7195
تاریخ انتشار: 26 دی 1396 - 23:05
وزیران دفاع انگلیس و قطر در خصوص گسترش همکاری‌های دفاعی با یکدیگر دیدار کردند
روز سه‌شنبه 26 دی ماه در لندن وزیران دفاع انگلیس و قطر پس از سفر ماه گذشته وزیر دفاع انگلیس به قطر، برای دومین بار طی یکماه دو کشور در مورد گسترش همکاری‌های دفاعی با یکدیگر دیدار کردند.

فراتاب – گروه بین الملل: به نقل از وزارت دفاع انگلیس، دو طرف همچنین در رابطه با همکاری‌های امنیتی در رابطه با مسابقات جام جهانی 2022 قطر گفت‌وگو کردند. 
العطیه در جریان سفررش به لندن با 'بن والاس' معاون وزیر کشور در امور امنیتی و 'پدی مک گوینس' مشاور معاونت امنیت ملی انگلیس دیدار کرد.
این دیدار پس از سفر ماه گذشته وزیر دفاع انگلیس به قطر برای امضای قرارداد خرید جت‌های تایفون به ارزش 6 میلیارد پوند توسط دوحه صورت می‌گیرد.
گاوین ویلیامسون پس از دیدار با همتای قطری اش اظهار کرد: قطر شریک مهمی درنبرد علیه داعش به شمار می‌رود و مقر اصلی ائتلاف جهانی علیه این تروریست ها را میزبانی می‌کند. دو کشور از سوی افراط‌گرایی تهدید می‌شوند و منافع مشترکی را در حمایت از ثبات منطقه پیگیری می‌کنند.
گسترش همکاری‌های دفاعی لندن و دوحه در حالی صورت می‌گیرد که از خردادماه گذشته شماری از کشورهای عرب منطقه ازجمله عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده و این کشور را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی خود متهم کرده‌اند.
امیر قطر همچنین طی سخنانی ایران را قدرت منطقه دانست و خواستار تعامل جهان عرب با تهران شد و حمایت خود را از دو گروه مقاومت حزب‌الله و حماس اعلام کرد.
این اقدام قطر، خشم عربستان و امارات را به‌شدت برانگیخت و در پی آن جنگ رسانه‌ای ریاض و ابوظبی علیه دوحه آغازشده است.
قطر با ابراز تأسف از تصمیم این کشورها آن را غیرقابل‌توجیه دانست و تأکید کرد، ادعاهایی که موجب اتخاذ این تصمیم شده، نادرست است.
عربستان، امارات و بحرین همچنین تمامی مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را بسته‌اند که این امر مشکلاتی را برای قطر به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار