نشست ادبي دیدار و گفتگو با شيرزاد حسن در كافه كال سنندج | فراتاب
کد خبر: 719
تاریخ انتشار: 12 فروردین 1395 - 11:30
گزارش خبری و تصویری:
نشست ادبی «دیدار و گفتگو با شيرزاد حسن » نویسنده رمان های «حصار سگهاي پدرم» و «كل پسران و آهو دختران» در میان استقبال قابل توجه نویسندگان و علاقه ‌مندان ادبيات داستانی در كافه كتاب كال سنندج برگزار شد.

فراتاب - بهنام دروئی: نشست ادبی «دیدار و گفتگو با شيرزاد حسن»‌ عصر روز چهارشنبه 11 فروردين در "كافه كتاب كال" برگزار شد. از نکات قابل توجه این مراسم حضور جمع کثیری از نويسندگان، هنرمندان و اصحاب اهل قلم و علاقمندان به دنياي رمان و ادبيات كردي بود که از جمله می توان به کارگردان مشهور تئاتر و بازیگر سینما قطب الدين صادقي، شاعر نوگرای كرد رضا عليپور، عباس محمودي، بيان عزيزي و ... اشاره نمود. در ابتدای جلسه خانم بيان عزيزي به حاضران خیر مقدم گفت و پس از معرفی اجمالی از مجموعه آثار "شيرزاد حسن" و نقش ممتاز و بی‌بدیل او در ادبيات  و رمان كردي، شيرزاد حسن را به روی سن فراخواند.

سپس "شيرزاد حسن"  سخنان خود را با تاکید بر اهميت و تاثير ادبيات در جامعه آغاز کرد و خاطر نشان کرد: در قلمرو زندگی انسان آثار ادبی به عنوان تبلور اندیشه های فردی و اجتماعی در اعتلای فرهنگی و اجتماعی جامعه تاثیر بسزایی دارند. ادبيات مي تواند تمام انسانها را با ديدگاه های متفاوت دور هم جمع كند وظيفه اصلي ادبيات زنده ساختن انسانيت است. وی افزود: من از داستايوسفسكي اخلاق را ياد گرفتم.

در ادامه سخنانش به نقد فرهنگ شرقي وخشونت شرقي پرداخت. او همچنین افزود: پایین بودن وضعیت کتابخوانی و بی رغبتی خواندن کتاب درمیان مردم مشرق زمين اسفناک است و عامل اصلي عقب ماندگي جوامع شرقي است. در ادامه جلسه با پایان یافتن سخنرانی"شيرزاد حسن"، حاضرین در جلسه سوالات خود را به صورت کتبی و شفاهی از شيرزاد حسن پرسیدند و پاسخ های خود را از وي دریافت کردند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم دوستداران ادبیات کُردی و رمان، مجموعه آثار این نویسنده بزرگ و شناخته شده کُرد را با امضای وی دریافت کردند. لازم به ذکر است که مجموعه آثار  شيرزاد حسن (داستان و رمان) به همت انتشاراتی مانگ دریک مجموعه ی هشت جلدی چاپ شده است.

 

نظرات
آخرین اخبار