امنیت و انسجام ملی اساس توسعه کشور | فراتاب
کد خبر: 7140
تاریخ انتشار: 10 دی 1396 - 10:16
سید علاالدین حیدری

فراتاب_ سرويس كرمانشاه: اگر توسعه پایدار را به معنای " تامین نیازهای بشر ، رفاه اجتماعی و ارتقای سطح زندگی با حفظ منابع نسلهای آینده بشر " بدانیم در نتیجه رشد اقتصادی رکن اصلی این توسعه بوده و اساس این رشد هم سرمایه و سرمایه گذاری در اقتصاد هر کشوری است . و اما لازمه جذب سرمایه و سرمایه گذار در اقتصاد هرکشوری ایجاد محیط امن و برقراری امنیت سرمایه گذاری است .
فضای سرمایه گذاری برای سرمایه گذار باید توام با امنیت و اطمینان از محیط سرمایه گذاری باشد.
اگر ما نسبت به اقتصاد مملکت حساس هستیم و یا نسبت به بیکاری که درد مزمن اقتصاد ایران است نگرانیم .
و یا به فکر اقتصادی پویا و موفق در کشور هستیم .
نباید با تحریک مردم و تهییج آنها به تجمع و ایجاد ناآرامی امنیت و آرامش فضای سرمایه گذاری را دچار نابسامانی کنیم .
انتقاد حق مسلم هر مردمی است اما از بستر و معبر قانونی خودش ، نباید همه فریادها را در خیابان سرداد . نباید به بهانه فقر و بیکاری همه بنیادها را بر کنیم و همه چیز را زیر سئوال ببریم .
اگر انسجام ملی ما آسیب ببیند قطعا همه متضرر می شوند و حداقل های موجود هم نابود خواهند شد .
هیچ اقتصاد و سیاستی در کف خیابان شکوفا نشده و نخواهد شد .
بلکه هم ، اقتصاد و  هم ، سیاست در فضایی آرام و سرشار از انتقاد سازنده و سالم رشد می کند .
بعد از حماسه انتخابات 29 اردیبهشت ، و رای 24 میلیونی مردم به دکتر روحانی ، فضای تخریب رنگ و بویی دیگر گرفت . به یکباره نوک پیکان هجمه ها بسمت رئیس جمهوری رفت که فقط چند ماه از اعتماد مجدد مردم به ایشان گذشته است .
خیلی ها تا دیروز مخالف آزادی بودند اما امروز مدافع آزادی شده اند . برخی نگاه دکتر روحانی به  اقوام و مذاهب ایرانی را تمسخر می کردند ولی حالا سینه چاک حقوق شهروندی هستند .
برخی مخالفان ، طوری می گویند که گرانی و بیکاری مردم را به ستوه آورده که انگار نرخ بیکاری در دولت دوستانشان کمتر از 5 درصد بوده است . گرانی را همانند پتکی بر سر دولت می کوبند انگار نه انگار که روحانی تورم لجام گسیخته بالای 50 درصدی آنها را  تبدیل به 8 درصد کرده است .
ناامید کردن مردم و به آشوب کشیدن کشور به سود هیچ کسی نیست . اعتراضهای غیر مدنی دودی است که به چشم موافق و مخالف خواهد رفت . نابسامانی جامعه فرصت خدمت را از مسئولین می گیرد . تضعیف این دولت ، تضعیف مردم است . امید مردم به برنامه های دکتر روحانی است و ناامید کردن مردم یعنی خیانت به ملت و کشور ، یعنی دست در دست همانهایی گذاشتن که خواب جنگ و نابودی ایران را دیده اند .
مردم ما نباید مطالبات خود را با خشونت و تندی فریاد بزنند . مردم باید به دولت کمک کنند تا فضای کشور با ثبات و با امنیت بماند و رئیس جمهور بتواند برنامه هایش را در شرایط حساس منطقه اجرایی نماید .
بگذارید دولت بتواند از حقوق ملت دفاع کند ، بگذارید حداقل های فعلی هم در بستر آشوب و ناآرامی فنا نشوند .
وقتی رئیس جمهوری به مردم می گوید انتقاد کنید و یا می گوید بودجه را رها نکنید ، وقتی وزیرش می گوید تلگرام فیلتر نمی شود و یا دولتی که فضای ضدیت بین الملی و اجماع جهانی بر علیه کشور را تبدیل به فضای گفتمان کرده است جای امیدواری دارد . نگذارید یاس بر جامعه مستولی شود چراکه قطعا بازنده این ماجرا تنها روحانی نخواهد بود .
آتش بیاران این معرکه باید بدانند که ملت بازهم مدافع دولتی خواهد بود که با امید به آن رای داده است . مدافع رئیس جمهوری خواهند بود که نورافکنی به بودجه کشور تابانده و مردم را به نظارت فرامی خواند .
این مردم خام موج سواران داخلی که منافعشان با وجود دولت مردمی و مقتدر روحانی در تضاد است ، نخواهند شد .
امروز کشور ، نیازمند آرامش ، انسجام و امنیت است امید در سایه اینها شکوفا خواهد شد .
رفتار سیاسی و اجتماعی ما باید بر اساس تعقل و منطق باشد و مردم را نسبت به واقعیت ها آگاه نماییم.

نظرات
آخرین اخبار