اخراج مهاجران آفریقایی از سرزمین های اشغالی و عربستان | فراتاب
کد خبر: 7136
تاریخ انتشار: 9 دی 1396 - 22:55
مهاجرانی که وارد آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شده‌اند می‌گویند ماموران پلیس عربستان پولهایشان را گرفته و اموالشان را غارت کرده‌اند.

فراتاب-  گروه بین الملل: به گزارش آسوشیتد پرس، هزاران مهاجر غیرقانونی اتیوپی که به زور مجبور به ترک عربستان سعودی شده‌اند می‌گویند که در زمان بازداشت مورد بدرفتاری شدید ماموران عربستان قرار گرفته‌اند.

عربستان سعودی نیز مانند دیگر کشورهای ثروتمند حاشیۀ خلیج فارس مقصد هزاران مهاجر از کشورهای فقیر شرق آفریقا از جمله اتیوپی و سومالی است.

این مهاجران با پرداخت مبالغ سنگین به قاچاقچیان، سوار قایق‌ها شده و خود را به یمن می‌رسانند و سپس از مسیر این کشور جنگ‌زده وارد خاک عربستان می‌شوند. قاچاقچیان در ماه آگوست تعداد زیادی از این مهاجران را در مسیر رسیدن به یمن در میان امواج آب رها کردند و به این ترتیب بیش از ۵۰ مهاجر غرق شدند.

تخمین زده می‌شود که حدود ۴۰۰ هزار مهاجر اتیوپی در عربستان سعودی زندگی کنند. آنهایی که در نهایت وارد عربستان سعودی می‌شوند اغلب به عنوان کارگر در خانه یا مزرعه مشغول کار می‌شوند و درآمد خود را برای خانواده‌هایشان می‌فرستند.

مقامات ریاض دستور داده بودند که تمام مهاجران غیرقانونی تا ماه مارس داوطلبانه این کشور را ترک کنند، این فرمان بعدا تا ماه ژوئن تمدید شد. با این وجود بسیاری از این مهاجران ترجیح دادند در این کشور باقی بمانند و اکنون با اخراج اجباری و توام با زور و سرکوب مواجهند.

بیش از ۷۰ درصد از این مهاجران غیرقانونی را مردم یمن و بیش از ۲۰ درصد را نیز مهاجران غیرقانونی اتیوپی تشکیل می‌دهند.

آخرین موج اخراج این مهاجران توسط عربستان سعودی در ماه نوامبر انجام شد. مقامات عربستان می‌گویند که حدود ۲۵۰ هزار مهاجر غیرقانونی را بازداشت و اخیرا ۵۰ هزار نفر از آنها را به زور از این کشور اخراج کرده‌اند.

مهاجرانی که وارد آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شده‌اند می‌گویند ماموران پلیس عربستان پولهایشان را گرفته و اموالشان را غارت کرده‌اند. ماموران همچنین به مهاجرانی که از دست پلیس فرار می کنند شلیک کرده و آنها را زخمی می‌کنند.

از سوی دیگر یک روزنامه اسرائیلی از تصمیم دولت این کشور برای اخراج پناهجویان آفریقایی که به شکل غیر قانونی وارد خاک اسرائیل شده‌اند خبر داد.

به گزارش آناتولی، روزنامه هارتص اسرائیل  از تصمیم دولت این کشور برای اخراج پناهجویان آفریقایی حاضر در این کشور خبر داد و افزود در صورتی که این پناهجویان به هشدارها در خصوص ترک اسرائیل توجه نکنند با بازداشت بلند مدت مواجه خواهند شد.

این روزنامه اسرائیلی اعلام کرده که این تصمیم از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، آریه دری، وزیر کشور و گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی این کشور به اداره مهاجرت ابلاغ شده است.

بر این اساس، آن دسته از مهاجران آفریقایی که به شکل غیر قانونی وارد اسرائیل و بازداشت شده‌اند یا مدت بازداشت آنها به پایان رسیده، با مراجعه به مراجع قانونی برای تمدید مدت اقامت، مهلتی برای ترک اسرائیل خواهند گرفت و در صورت عدم ترک به موقع این کشور با احکام بلند مدت مواجه خواهند شد.

بر اساس آماری که روزنامه هارتض منتشر کرده، 27 هزار پناهجو از اریتره، 7500 پناهجو از سودان و 2500 مهاجر از دیگر کشورهای آفریقایی از دولت اسرائیل تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

منبع: عصراقتصاد

نظرات
آخرین اخبار