کد خبر: 712
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1395 - 00:49
مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد
بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد: ترکیه تنها مقصر بحران کنونی این کشور و دروازه ورود تروریست‌ها به سوریه است و دولت (آنکارا) برای منافع خود، در این کشور نگرانی ایجاد کرده است.

به گزارش فراتاب و به نقل از پرس تی وی،بثینه شعبان دوشنبه (9 فروردین) با اشاره به ناآرامی‌های چند سالۀ سوریه که تا کنون صدها هزار کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان به جا گذاشته است، گفت: «این جنگ کار ترکیه بود، این در حقیقت تهاجم ترکیه به سوریه است«.

وی افزود: «اگر ما با ترکیه مرز مشترکی که طولش به بیش از 860 کیلومتر می‌رسد، نداشتیم، آنگاه این تروریست‌هایی که از اقصی نقاط جهان می‌آیند، نمی‌توانستند وارد سوریه شوند«.

شعبان اظهار داشت ترکیه «ایست بازرسی امنیتی» اصلی تروریست‌هاست و در سه سال گذشته دولت دمشق می‌دانسته که سرویس مخفی ترکیه با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده است.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد تصریح کرد: «با توجه به تجاربی که در کشورمان داشتیم، می‌دانیم و اطلاعاتی به دستمان رسیده که کاروان‌های تانکرهای نفتی از سوریه با عبور از عراق و کردستانِ (عراق) راهی ترکیه می‌شوند و احتمالاً از آنجا هم به اروپا می‌روند. «

اردوغان جهان را به سوی فاجعه سوق می‌دهد

شعبان همچنین اعلام کرد دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه کارخانه‌های شهر صنعتی حلب را برچیده است. وی گفت: «تجهیزات (این کارخانه‌ها) به ترکیه برده شد. به همین خاطر می‌توان گفت که دولت اردوغان تمام قامت در سوریه و سراسر جهان از تروریسم حمایت می‌کند«.

مشاور سیاسی و رسانه‌ای اسد تاکید کرد حمایت اردوغان از تروریسم «جهان را به سوی فاجعه سوق می‌دهد«او همچنین تصریح کرد: «تفکر (اردوغان) وهابی است...با این وجود کشورهای غربی تشخیص نمی‌دهند و نخواهند داد که باید در مقابل دولت ترکیه و همچنین داعش و وهابیت موضعی راسخ داشته باشند.»

سوریه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه، حدود 470 هزار نفر از مردم این کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

نظرات
آخرین اخبار