حمایت حزب حاکم روسیه از نامزدی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری | فراتاب
کد خبر: 7102
تاریخ انتشار: 2 دی 1396 - 19:38
حزب حاکم «روسیه واحد» در کنگره سراسری امروز (شنبه) خود، از نامزدی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری (2018) روسیه حمایت کرد.

به گزارش  فراتاب به نقل از ایرنا، هفدهمین کنگره سراسری حزب حاکم روسیه واحد در مسکو برگزار و در آن سران و هیات های این حزب از مناطق مختلف روسیه، شرکت داشتند.
خبرگزاری اینترفاکس نوشت: رای گیری حمایت از پوتین به صورت کتبی برگزار شد و «آندره تورچاک» دبیر شورای هیات مدیره حزب روسیه واحد، از شرکت کنندگان در کنگره خواست در برگه های ویژه با علامت گذاری از نامزدی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری، پشتیبانی کنند.
شرکت کنندگان در این کنگره به اتفاق آرا از نامزدی پوتین حمایت کردند.
همچنین مقرر شد که تمام تشکیلات حزب حاکم ازجمله سازمان جوانان آن به نام مالادایا گواردیا از پوتین حمایت کنند و با توجه به اینکه به عنوان نامزد مستقل در انتخابات شرکت می کنند، در جمع آوری 300 هزار امضای مردم در مناطق مختلف به وی کمک کنند.
پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در کنگره حزب حاکم روسیه واحد گفت که باید شرایط برای تحولات را فراهم کرده و دستاوردها را برای تامین شرایط بهتر زندگی در روسیه افزایش داد.
حزب روسیه واحد که از سال 2000 با سه دوره ریاست جمهوری پوتین و یک دوره ریاست جمهوری دیمیتری مدودیف، نخست وزیر کنونی، قدرت را در دست دارد، بزرگ ترین حزب روسیه به شمار می رود.
حزب روسیه واحد که اکنون مدودیف رهبری آن را برعهده دارد و بسیاری از مقام های بلندپایه روسیه در سطح فدرال و مناطق در آن عضویت دارند، 2 میلیون و 73 هزار و 770 عضو دارد. این حزب در دوره کنونی و ششم مجلس دومای روسیه نیز اکثریت را در اختیار دارد و از 450 کرسی دوما، 306 کرسی از آن اعضای این حزب است.
انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز 18 ماه مارس 2018 (27 اسفند ماه 96) برگزار می شود.
تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه هفته گذشته با انتشار مصوبه شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در روزنامه راسیسکایا گازتا، ارگان دولت روسیه، به طور رسمی آغاز شد.
در شرایطی که حدود سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است، تازه ترین یافته های نظرسنجی مرکز سنجش افکارعمومی روسیه (وسیوم)، نشان می دهد که مردم این کشور کارنامه پوتین رئیس جمهوری فعلی را تائید می کنند. براساس این نظرسنجی، 82.2 درصد روس ها، پشتیبان اقدامات رئیس جمهوری این کشور در عرصه های مختلف هستند.
قانون اساسی روسیه تصریح می کند: یک فرد می تواند دو دوره پیاپی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال 2018 نامزد شود.
وی از 31 دسامبر 1999 به مدت دو دوره چهار ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و در دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر کشورش بود.
پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده، برای برعهده گرفتن مسئولیت ریاست جمهوری برای یک دوره 6 ساله دیگر در انتخابات پیش رو شرکت کند.
افزون بر اعلام آمادگی 'گنادی زوگانف' رهبر حزب کمونیست، دومین حزب پارلمانی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گزارش های رسانه ای از احتمال نامزدی ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات و گریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات آتی حکایت دارد.
همچنین سه زن از جمله یک مجری تلویزیونی به نام 'کسنیا سابچاک' برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرده اند.

نظرات
آخرین اخبار