سهم بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی | فراتاب
کد خبر: 7024
تاریخ انتشار: 18 آذر 1396 - 00:20
سهم بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ از آغاز طرح مذکور تا ۱۲ آذرماه سال جاری اعلام شد

فراتاب: سهم بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی طرح رونق تولید به واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ از آغاز طرح مذکور تا ۱۲ آذرماه سال جاری اعلام شد.

بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، بانک سپه با پرداخت رقمی معادل ۱۳۵۳ میلیارد تومان، بانک ملی با پرداخت رقمی معادل ۱۲۵۹ میلیارد تومان و بانک کشاورزی با رقمی معادل ۷۹۸ میلیارد تومان بیشترین میزان پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در سال جاری مدنظر قرار داده‌اند و پس از آن به ترتیب بانک‌های تجارت با حدود ۶۷۴، صادرات با ۵۷۹، صنعت و معدن با ۴۵۲، ‌ ملت با ۲۵۰، ‌ رفاه کارگران با ۲۰۴، توسعه تعاون با ۶۵ و توسعه صادرات ۶۳ با میلیارد تومان به ترتیب بانک‌هایی هستند که بیشترین میزان پرداختی به واحدهای تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ را در طرح رونق تولید مدنظر قرار داده‌اند.

این درحالی است که سهم سایر بانک‌ها از پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در طرح رونق تولید تا ۱۲ آذرماه سال جاری حدود ۱۸۸ میلیارد تومان بوده است.

 در سال گذشته طرح رونق تولید اقتصادی با پرداخت تسهیلاتی معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان به ۱۷ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و در سال جاری نیز این طرح به عنوان مکمل طرح قبلی در جهت پرداخت تسهیلات به ۳۰ هزار واحد تولیدی مدنظر قرار گرفته است.

در طرحی که قرار است تحت عنوان رونق تولید اقتصادی در سال جاری مدنظر قرار گیرد ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت به ۱۰ هزار واحد صنعتی در راستای بهبود وضعیت فعلی و نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان برای ۵۰۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به منظور نوسازی و بهسازی تعریف شده است.

 

نظرات
آخرین اخبار