کد خبر: 698
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1395 - 11:43
ارتش سوریه پس از سه هفته درگیری‌های گسترده با داعش توانست امروز یکشنبه شهر تاریخی تدمر را پس از گذشت نزدیک به یک سال از اشغال داعش به طور کامل باز پس گیرد

فراتاب،دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد ارتش سوریه پس از سه هفته درگیری‌های گسترده توانست امروز یکشنبه شهر تاریخی تدمر را پس از گذشت نزدیک به یک سال از اشغال داعش به طور کامل باز پس گیرد. داعش پس از به دست گرفتن کنترل شهر پالمیرا دو معبد و همچنین چند بنای تاریخی دیگر را در این شهر تخریب کرده بود.

تسلط برپالمیرا پس از عقب نشینی بخشی از نیروهای روسی از سوریه می تواند از لحاظ روحی برای ارتش سوریه با اهمیت تلقی می شود و کنترل شهر تاریخی پالمیرا می تواند به بهبود وجهه ی بشار اسد در نزد جهانیان برای مبارزه با تروریسم کمک کند.

این شهر تاریخی در ۲۱۵کیلومتری شمال شرقی دمشق قرار دارد. اهمیت شهر تدمر در درجه اول موقعیت جغرافیایی این شهر است که حلقه وصل و ارتباطی بین استانهای شرقی و جنوب سوریه به شمار می‌رود. از لحاظ اقتصادی هم تدمر با توجه به دارا بودن چاههای نفت، گاز و معادن فسفات، یک پایگاه حیاتی بزرگ برای سوریه به شمار می‌رود.
تدمر از ناحیه استراتژیک، نقطه اتکای اصلی برای ورود ارتش سوریه به دیرالزور است.
همچنین تدمر شهری تاریخی و باستانی است که آثار تاریخی آن در دنیا کم‌نظیر است. شهر پالمیرا یا تدمر پایتخت پادشاهی‌ای به همین نام است که همزمان با امپراتوری رم باستان وجود داشت.
شهر تاریخی پالمیرا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت است و تا ۴ سال قبل و پیش از بحران سوریه، میزبان شمار زیادی از گردشگران خارجی بود.

نظرات
آخرین اخبار