کد خبر: 6977
تاریخ انتشار: 14 آذر 1396 - 19:25
سلسله حملات جنگنده‌های سعودی به کاخ ریاست‌جمهوری در صنعا
در پی کشته شدن علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن ساکنان محلی اعلام کردند، امروز (سه‌شنبه) صدای انفجارهای مهیبی در المنصوره عدن و نیز در جنوب صنعا شنیده‌اند. جنگنده‌های سعودی سلسله حملاتی به کاخ ریاست‌جمهوری یمن داشتند.

ایسنا، به نقل از المیادین، ساکنان محلی اعلام کردند، انفجار مهیبی در محله المنصوره در عدن واقع در جنوب یمن شنیده شده‌اند.

این در حالی است که افراد مسلح ناشناس امروز امام و خطیب مسجد جامع صحابه را در زمان خروج از منزلش در شهرستان المنصوره در عدن ترور کردند.

منابع رسانه‌ای به نقل از شهروندان گفتند، شیخ العمرانی از سوی یک دستگاه تاکسی در خارج از منزلش در این شهرستان هدف تیراندازی قرار گرفت.

این حادثه چند روز بعد از ترور فهد محمد قاسم یونسی خطیب مسجد جامع صحابه در عدن رخ داد که بعد از نماز صبح ترور شد.

المیادین همچنین گزارش داد، بعد از هدف قرار دادن کاخ ریاست‌جمهوری یمن در جنوب صنعا صدای انفجار مهیبی به گوش رسید.

المسیره گزارش داد، در پی کشته شدن علی عبدالله صالح حملات ائتلاف سعودی به مناطق انصارالله یمن افزایش یافته است. این جنگنده‌ها شب گذشته چهار بار کاخ ریاست‌جمهوری در قلب پایتخت را بمباران کردند، در حالی که ائتلاف حملات دیگری به مقر کمیته دائمی حزب کنگره سراسری انجام داد که تحت کنترل انصارالله درآمده است.

این اولین بار است جنگنده‌های ائتلاف کاخ ریاست‌جمهوری را بمباران می‌کنند. تاکنون آمار تلفات این حملات اعلام نشده است.

جنگنده‌های ائتلاف در تداوم حملات خود به مواضع انصارالله امروز نیز منطقه سبعین را بمباران کردند.

سازمان ملل پیشتر از تشدید درگیری‌ها میان انصارالله و نیروهای کنگره مردمی سراسری در صنعا در نزدیکی منطقه دیپلماتیک خبر داده بود.

این در حالی است که رسانه‌های هم‌پیمان عربستان و امارات مدعی شدند،‌ انصارالله از قبایل "سنحان" خواسته‌اند در صورتی اجازه می‌دهند عبدالله صالح در زادگاهش "سنحان" دفن شود که مراسم تشییع جنازه رسمی برای او برگزار نشود.

به ادعای منابع حزب کنگره مردمی سراسری وابسته به عبدالله صالح، حوثی‌ها تحویل جسد صالح را مشروط به برگزار نشدن مراسم رسمی تشییع برای صالح کرده‌اند.

این منابع مدعی شدند، انصارالله بر شیوخ این قبایل فشار می‌آورند تا آن را به عنوان شرط تحویل جسدش اجرا کنند.

این منابع افزودند، صالح همراه با عارف زوکا، دبیرکل حزب کنگره سراسری و یاسر العواضی یکی از رهبران حزب و سرلشگر عبدالله محمد القوسی بود. آنها نیز کشته شده‌اند.

به ادعای این منابع، به محض رسیدن خودروی صالح از خیابان ستین به شهرک سنحان ۲۰ خودرو او را تعقیب کرده و او به محض رسیدنش به روستای جحشی مورد تیراندازی قرار گرفت.

نظرات
آخرین اخبار