کره‌شمالی: شبه جزیره کره در آستانه جنگ هسته‌ای است | فراتاب
کد خبر: 6967
تاریخ انتشار: 13 آذر 1396 - 05:15
در واکنش به رزمایش آمریکا؛
کره شمالی با اشاره به رزمایش آمریکا و کره‌ جنوبی اعلام کرد، شبه جزیره کره در آستانه جنگ هسته‌ای قرار دارد.

ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی با احمق نامیدن کره‌ جنوبی و آمریکا اعلام کرد: آخرین رزمایش آنها علیه دولت کره شمالی می‌تواند هر لحظه باعث بروز جنگ هسته‌ای شود.

این خبرگزاری به عنوان تریبونی برای انتشار سخنان کیم جونگ اون، رهبر این کشوراعلام کرد: چنین رزمایشی یک اقدام تحریک‌آمیز خطرناک است که می‌تواند تنش‌ها را در شبه جزیره کره به سمت یک جنگ هسته‌ای سوق دهد. در واقع این رزمایش یک اقدام تحریک‌آمیز تمام عیار و آشکار علیه کره‌شمالی است که هر لحظه ممکن است باعث جنگ هسته‌ای شود.

این خبرگزاری اعلام کرد: "نیروهای دست نشانده آمریکا و کره جنوبی آنقدر احمق هستند که با این جنگنده‌های رادارگریز چنین دیوانگی را انجام می‌دهند. این جنگنده‌ها که دشمن به آنها می‌بالد، گریزی از سرنوشت خود مبنی بر افتادن در دهان شیر ندارند."

این اظهارات بعد از ورود جنگنده‌ها به کره‌ جنوبی برای برگزاری رزمایش مشترک هوایی میان سئول و واشنگتن در جهت مقابله با هرگونه تهدید احتمالی از سوی کره شمالی مطرح شد.

چند روز گذشته، خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی به نقل از مقام‌های نظامی این کشور از شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک دیگر توسط کره‌شمالی خبر داد.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، موشک آزمایش شده از نوع قاره پیما بوده و پس از طی مسیری در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در جنوب دریای ژاپن به آب افتاده است.

نظرات
آخرین اخبار