شاخص‌های توسعه در کردستان نگران کننده است | فراتاب
کد خبر: 6931
تاریخ انتشار: 9 آذر 1396 - 04:45
تاجگردون:
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در توزیع اعتبارات به سمت تعادل بخشی می‌رویم و درصددیم که هیچ حقی از هیچ استانی ضایع نشود، گفت: جلسات متعددی با وزارتخانه‌های ذی‌ربط مبنی بر توزیع عادلانه اعتبارات داشته‌ایم و بر همین اساس، ان

ایسنا، غلامرضا تاجگردون در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان که شامگاه سه‌شنبه در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان‌های مرزی کشور هیچ ضرری برای کشور ندارند و متعهد و وطن‌دوست هستند و علی رغم اینکه در حاشیه مرزها قرار دارند از امنیت بالایی برخوردارند.

وی افزود: گزارش‌های ارائه شده در این جلسه نشان دهنده کمبود اعتبار و پول در بین مردم این مناطق است؛ لذا در این مناطق مردم باید ثروتمند شوند نه دولت، چرا که ثروتمندی دولت هیچ نقشی در توسعه این مناطق نخواهد داشت، اما افزایش درآمد مردم بی نیازی به دولت را موجب می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پنج الی شش استان در کشور وجود دارد که بین 45 تا 60 درصد درآمد سرانه کشور درآمد سرانه آنهاست.

وی در ادامه پس انداز را عاملی مهم در توسعه و رشد کشور دانست و گفت: زمانی که مصرف بالا و پس انداز کم باشد جامعه به سمت فقیر شدن پیش می رود و جامعه فقیر نیز نمی‌تواند هیچگونه رشد و بالندگی داشته باشد.

تاجگردون با اشاره به اینکه کمیسیون برنامه و بودجه از مهمترین کمیسیون‌های مجلس است که افراد زیادی برای حضور در آن تلاش می‌کنند، افزود: خوشبختانه در حال حاضر سه نفر از نمایندگان استان کردستان عضو این کمیسیون هستند که این مهم می‌تواند تحولی خوبی برای توسعه اقتصاد استان باشد.

وی با بیان اینکه جلسات امروز بسیار خوب و مفید بود و گزارشات بسیار جامعی از اوضاع کردستان بیان شد، عنوان کرد: برخی از شاخص‌های توسعه در کردستان نگران کننده است و باید هم مسئولان استانی و هم مسئولان کشوری برای رفع این معضل بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در توزیع اعتبارات به سمت تعادل بخشی می رویم و درصددیم که هیچ حقی از هیچ استانی ضایع نشود، گفت: جلسات متعددی با وزارتخانه‌های ذی‌ربط مبنی بر توزیع عادلانه اعتبارات داشته‌ایم و بر همین اساس، انتظار رفتار عادلانه از دولت داریم.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: شاخص‌های استان باید با شاخص‌های ملی تطبیق و با آمار کشوری مطابقت داده شود.

تاجگردون ادامه داد: پیشنهاد می کنم مسئولان استانی در جریان گزارش‌هایی که در اختیار نمایندگان قرار می‌دهیم باشند و این بحث مچ گیری نیست بلکه به معنی توزیع رفتار عادلانه در کشور است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری از فاکتورهای بسیار مهم در توزیع منابع و اعتبارات و اعطای تسهیلات است، افزود: سرمایه‌گذاری کم در استان یکی از عوامل مهم در بیکاری منطقه است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه امسال یک و نیم میلیار دلار به توسعه اشتغال روستایی اختصاص داده شده است، توسعه اشتغال روستایی می تواند به توسعه استان کمک کند و باید در این راستا صندوق حمایت از مشاغل روستایی در استان راه اندازی شود.

نظرات
آخرین اخبار