نفر دوم داعش کشته شد | فراتاب
کد خبر: 692
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1395 - 19:52
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد عبد الرحمن مصطفی القدولی معروف به حجی امام، نفر دوم داعش و یکی از اصلی ترین مقامات داعش که مسئولیت امور مالی و برخی مسائل خارجی را بر عهده داشت.در هفته جاری کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد عبد الرحمن مصطفی القدولی معروف به حجی امام، نفر دوم داعش در هفته جاری در جریان حمله هوایی به مواضع این گروه کشته شده است.

القدولی جانشین احتمالی ابوبکر البغدادی، رهبر داعش بود. وزارت دادگستری آمریکا پیش تر برای ارایه اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا مرگ وی شود ۷ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

اشتون کارتر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا که در نشست خبری مشترک با «جوزف دانفورد» صحبت می‌کرد درباره مرگ القدولی گفت: «به طور منظم دایره رهبران داعش را از بین می بریم. ارتش آمریکا چندین تروریست کلیدی داعش را کشته، از جمله حجی ایمان که یکی از اصلی ترین مقامات داعش بود و مسئولیت امور مالی و برخی مسائل خارجی را بر عهده داشت.

آقای کارتر همچنین گفت که ارتش آمریکا پیش از هر چیز زیرساخت های مالی داعش را هدف قرار داده و مرگ القدولی و بمباران انبارهای پول داعش در همین راستا صورت گرفته است.

به گفته منابع امنیتی عراق، القدولی در شهر موصول به دنیا آمده و اواخر سالهای ۱۹۹۰ میلادی به افغانستان رفته و در سال ۲۰۰۴ به القاعده پیوسته بود.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار