دولت دوازدهم اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات فرهنگی کردستان دارد | فراتاب
کد خبر: 6901
تاریخ انتشار: 7 آذر 1396 - 14:10
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حل مشکلات و معضلات بخش فرهنگ و هنر استان کردستان یکی از اولویت‌های ماست و دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به این مهم خواهد داشت.

خبرآنلاین از سنندج، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به همراه روسای ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان ها و جمعی از هنرمندان استان کردستان با وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی دیدار کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین دیدار کردستان را نماد فرهنگی کشور در مرزهای غربی ایران اسلامی دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتصاب مدیر جوان و بومی بر مسئولیت مضاعف برای پاسخگویی به نیاز و خواسته فرهنگی استان تاکید و بی شک تعهد ما را به مردم این دیار بیشتر کرده است.

سید عباس صالحی با اشاره به دوبار حضور در این استان فرهنگی در زمان مسئولیت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دو شهر سقز و بانه با دو جشنواره موثر هنری و فرهنگی شامل «تئاتر کردی» و «داستان بانه» به خوبی نمایشی از اقتدار فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی نشان می دهند.

وی با تاکید بر ضرورت کیفیت بخشی به امور فرهنگی، هنری کردستان بیان کرد: دولت دوازدهم اهتمام ویژه ای بر حل مسائل و مشکلات معیشتی و صنفی جامعه فرهنگ و هنر دارد و مشکلات موجود صرفا مختص به استان کردستان و شهرستان های این استان نبوده و نیست.

وی ادامه داد: کل کشور با چنین مسائل عمومی مواجه است و باید هم ما و هم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای حل این مسائل کلان همت ویژه ای داشته باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور وعده داد با درخواست مکتوب نماینده و دبیران جشنواره های تئاتر کردی سقز و داستان بانه، از رویدادهای مذکور به صورت ویژه حمایت مالی کند.

در این دیدار از سوی دبیرخانه یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه، مجموعه آثار ۱۰ دوره این رویداد فرهنگی در قالب هشت جلد کتاب توسط صدیق کریم پور دبیر اجرایی این جشنواره به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.

علیرضا اسماعیلی دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر کردی سقز نیز با اهدای لوح تقدیر، یکی از تندیس های این دوره از جشنواره را به رسم یادبود به دکتر سید عباس صالحی اهدا کرد.

نظرات
آخرین اخبار