تروریست‌ها نفس‌های آخر خود را در عراق و سوریه می‌کشند | فراتاب
کد خبر: 6823
تاریخ انتشار: 30 آبان 1396 - 12:10
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تروریست‌ها نفس‌های آخر خود را در عراق و سوریه می‌کشند که این موضوع دستاورد بزرگی است.

علی لاریجانی صبح امروز (سه شنبه، ۳۰ آبان ماه) پیش از عزیمت به کشور ترکیه برای حضور در دهمین مجمع عمومی مجالس آسیایی در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران گفت: برای شرکت در مجمع مجالس آسیایی به کشور ترکیه سفر خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای زیادی در مجمع مجالس آسیایی عضویت دارند، گفت: بیش از ۴۰ کشور در مجمع مجالس آسیایی عضویت دارند و بیش از ۱۰ نهاد و کشور نیز به عنوان ناظر در این اجلاس حضور خواهند یافت.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به شأن آسیا و آینده این قاره در پیشرفت‌های اقتصادی، جایگاه مجالس آسیایی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد همگرایی‌های اقتصادی بین اعضا و همچنین حل و فصل مشکلات این منطقه داشته باشد.

وی تصریح کرد: متأسفانه یکی از معضلاتی که در منطقه وجود دارد، همین مشکلات مربوط به ناامنی‌ها و حرکت‌های تروریستی است که سال‌ها مانند خوره به جان کشورهایی از آسیا افتاده است، در این اجلاس یکی از شعارهای مهم ایجاد امنیت و ثبات و صلح در منطقه است. از طرف دیگر با توجه به اقداماتی که در سال‌های اخیر مخصوصاً با محوریت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم شکل گرفته ضربه‌های کاری به بدنه تروریست‌ها وارد شده است.

لاریجانی گفت: امروز می‌توانیم بگوییم تروریست‌ها نفس‌های آخر خود را در عراق و سوریه می‌کشند که این موضوع دستاورد بزرگی است و ایران در ۵ الی ۶ سال گذشته در برخی مقاطع به تنهایی این مسئولیت را به دوش کشیده است اما در این رابطه امروز همه قبول دارند که ایران نقش پیشرو در مبارزه با تروریسم داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: داعش از صحنه عراق و سوریه حذف شده و این روز بزرگی برای ملت ایران محسوب می‌شود که توانست با پایداری و استقامت به دستاورد مهمی برسد و برای همه دنیا امنیت و ثبات ایجاد کند.

وی تصریح کرد: یکی از محورهای مهم در مجمع عمومی مجالس آسیایی این است که ثبات و امنیت حفظ شود و کشورها از دستاوردهای همدیگر استفاده کنند تا در پناه امنیت به توسعه و پیشرفت و آبادانی دست یابیم.

لاریجانی ادامه داد: مذاکره با مسئولان کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی مجالس آسیایی در ترکیه یکی دیگر از اقداماتی بود که در سفر به ترکیه مد نظر است که محور این مذاکرات همکاری‌های اقتصادی است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت خوبی برای جهش در حوزه‌های اقتصادی دارد و اگر این موضوع با همکاری کشورهای جهان به خصوص کشورهای آسیایی تلاقی پیدا کند برای ایران خوب و مفید است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: از فرصت مجمع عمومی مجالس آسیایی استفاده می‌شود تا با انجام گفت‌وگوها زمینه پیشرفت بیشتر اقتصادی کشور فراهم شود.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار