اسد: دمشق آماده مذاکره است | فراتاب
کد خبر: 6822
تاریخ انتشار: 30 آبان 1396 - 11:25
کرملین امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای از دیدار روز دوشنبه روسای جمهور سوریه و روسیه در سوچی خبر داد.

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، کرملین در این بیانیه اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه روز دوشنبه در سفر کاری از پیش اعلام نشده به سوچی رفت.

اسد در این سفر با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

پوتین در این دیدار پیروزی‌های ارتش سوریه علیه داعش را تبریک گفت و تاکید کرد: مردم سوریه دوران سختی را پشت سر می‌گذارند و به تدریج به مراحل نهایی ریشه‌کن سازی تروریسم نزدیک می‌شوند.

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد، روسیه بر مشارکت فعال سازمان ملل در مرحله نهایی حل و فصل بحران سوریه حساب باز می‌کند.

پوتین با بیان اینکه اسد آماده همکاری با تمام کسانی است که خواهان صلح و ثبات هستند، گفت: مساله مهم اکنون در سوریه عبور به مرحله انتقالی است.

رئیس جمهور سوریه نیز با اشاره به این که پشتیبانی هوایی ارتش روسیه کلید حل و فصل بحران سوریه از طریق دیپلماسی است گفت: از این که دو سال و اندی پس از آغاز عملیات موفقیت‌آمیز عملیات روسیه با شما دیدار می‌کنم خرسندم. باید اذعان داشت که این عملیات به ما اجازه داد که حل و فصل سیاسی بحران سوریه را پیش ببریم.

وی گفت که دمشق آماده گفتگو با همه کسانی است که خواهان حل سیاسی بحران سوریه هستند

پوتین گفت: شما می دانید ما فعالانه با دیگر کشورها، عراق، آمریکا مصر عربستان و اردن همکاری می کنیم و در تماس دائم با شرکایمان هستیم.

اسد نیز با بیان اینکه بر حمایت روسیه جهت ممانعت از دخالت‌های خارجی در روند سیاسی سوریه تکیه کرده گفت: در این دوران موفقیت‌های بزرگی داشته‌ایم چه در میدان نبرد و چه در عرصه سیاسی بسیاری از مناطق سوریه از دست تروریست‌ها آزاد شده و سوری‌هایی که مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند می‌توانند بازگردند.  

پوتین نیز ابراز امیدواری کرد که جنگ با تروریسم در آینده‌ای نزدیک در سوریه خانمه یابد.

دو طرف در این دیدار همچنین درباره اصول اولیه تدوین روند سیاسی جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه گفت‌وگو کردند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار