«متاسفم بروکسل»؛ تابلوی کودک پناهجوی سوری | فراتاب
کد خبر: 680
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1395 - 13:15
انتشار عکس یک کودک پناهجوی سوری تابلو به دست که روی آن نوشته است: «متاسفم بروکسل».برای ابراز همدردی با قربانیان حملات بروکسل مورد توجه رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است

فراتاب،در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، عکس یک کودک پناهجوی سوری تابلو به دست منتشر شده که روی آن نوشته است: «متاسفم بروکسل».

این عکس پس از حملات خونبار بروکسل پایتخت بلژیک منتشر شده که در آن، دستکم ۳۱ تن کشته شده‌اند.

این کودک سوری این تابلو را برای ابراز همدردی با قربانیان حملات بروکسل به دست گرفته بود. این اقدام در جریان راهپیمیایی پناهجویان در اردوگاهی در نزدیکی شهرک ادومنی واقع در مرزهای یونان با مقدونیه صورت گرفته است.

در این اردوگاه، حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ پناهجو در شرایط سخت به سر می‌برند در صورتی که کمبود امکانات بهداشتی باعث انتشار بیماری میان آن‌ها شده است.

پناهجویان برای باز کردن مرزها تظاهرات کردند. مرزها پس از توافق آنکارا با رهبران اروپا برای بازگرداندن پناهجویان به ترکیه بسته شده است. بر اساس توافقنامه اتحادیه اروپا با ترکیه از 20 مارس (اول فروردین 95) همه مهاجران غیرقانونی که از ترکیه وارد یونان شوند، (به ترکیه) بازگردانده می شوند.
به موجب توافق یاد شده، در ازای بازگرداندن هرپناهجویی که از راه غیرقانونی خود را به یونان رسانده است،یک پناهجوی سوری ثبت نام شده در اردوگاه های ترکیه به کشورهای اروپایی اعزام می شود.

همچنین علاوه بر لغو محدودیت در زمینه صدور روادید برای اتباع ترکیه جهت سفر به اروپا، اتحادیه اروپا 6 میلیارد یورو کمک مالی در اختیار آنکارا قرار می دهد و سرعت مذاکرات عضویت ترکیه در این اتحادیه افزایش می یابد.

نظرات
آخرین اخبار