کد خبر: 675
تاریخ انتشار: 4 فروردین 1395 - 10:32
پاسخ سریع داعش به دستگیری صلاح عبدالسلام
انفجارهای امروز بروکسل پس ازدستگیری صلاح عبدالسلام، مظنون فراری حملات پاریس درعصر جمعه در محله مولنبک بروکسل انجام شد که ده ها زخمی و کشته بر جای گذاشت وترس و حشت سراسر اروپا را فرا گرفته است.

فراتاب،انفجارهای امروز بروکسل، قلب اتحادیه اروپا را بار دیگر در شوک فرو برد. این انفجارها پس ازدستگیری صلاح عبدالسلام، مظنون فراری حملات پاریس درعصر جمعه در جریان عملیات گسترده پلیس بلژیک و فرانسه در محله مولنبک بروکسل انجام شد. دستگیری صلاح عبدالسلام برای نیروهای امنیتی بلژیک و فرانسه دستاورد بزرگی محسوب می شود چرا که به نظر میرسد دستگیری صلاح می توانست منجر به کشف دیگر افراد و گروه های وابسته به او و نقشه های تروریستی آتی آن ها شود. به گزارش رسانه های بلژیک در اثر وقوع دو انفجار در فرودگاه بروکسل و وقوع دو انفجار دیگر در متروی پایتخت بلژیک بیش از از 34 کشته و دست کم 200نفر زخمی

شدند.

بر اساس اطلاعات اولیه  یکی از انفجارها در فرودگاه بروکسل در نزدیکی دفتر وابسته به شرکت«امریکن ایرلانیز»و دومی در سالن خروج به وقوع پیوستند. برخی منابع نیز گفتند که پیش از وقوع این انفجارها در فرودگاه صدای تیراندازی و فریادهای به زبان عربی شنیده شد. در پی وقوع دو انفجار در فرودگاه بروکسل،این فرودگاه اعلام کرد که همه پروازها لغو و منطقه فرودگاه نیز تخلیه می شود.

انفجار های بروکسل دیگر کشورهای اروپا ی را نیز در ترس و وحشت فرو برده و آن ها نیز تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته اند. در پی وقوع این انفجارها،فرانسه تدابیر امنیتی در نزدیکی فرودگاه«شارل دو گل»را افزایش داد.

آلمان نیز تدابیر امنیتی در فرودگاه «فرانکفورت»را افزایش داد و وزارت خارجه این کشور با صدرو بیانیه ای اعلام کرد که «در پی وقوع انفجارهای بروکسل تیم مدیریت بحران» تشکیل می دهد. هلند نیز اعلام کرد که تدابیر شدید امنیتی در فرودگاه های خود برقرار کرده و کنترل مرزهایش را بیشتر کرده است.

منابع خبری از تخلیه ایستگاه متروی«لیون»در پاریس در پی پیدا شدن بسته مشکوک خبر می دهند. در پی وقوع انفجارهای بروکسل انگلیس تدابیر امنیتی در فرودگاه «گاتویک»در لندن را افزایش داده است و «فیلیپ هاموند»وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که نشست امنیتی تیم معروف به «کوبرا»را برای بررسی پیامدهای انفجارهای بروکسل برگزار می کند.

نظرات
آخرین اخبار