آماده شدن لیست «زنان توانمند» برای تصدی پست در دولت و شهرداری | فراتاب
کد خبر: 6707
تاریخ انتشار: 12 مهر 1396 - 17:45
دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش به ایسنا خبر داد
دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش از آماده شدن لیست «زنان توانمند» به منظور معرفی به دولتمردان و شهردار تهران در راستای بهره‌مندی از آنها در پست‌های عالی وزارتخانه‌ها و شهرداری پایتخت خبر داد.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به لیست پیشنهادی برای حضور زنان در عرصه مدیریتی در شهرداری و پست‌های دولتی گفت: نه تنها پیش از این نیز لیستی ارائه شده است بلکه بنا داریم تا بار دیگر  لیستی را به شهردار و رئیس جمهور ارائه کنیم تا از زنان توانمند در عرصه مدیریتی استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به مطالبات شورای عالی اصلاح طلبان در خصوص انتخاب استانداران و فرمانداران زن نیز اظهار کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور حضورشان در عرصه سیاسی به قدر کافی نبوده است. در حال حاضر نه تنها وزیر زن در هیئت دولت وجود ندارد بلکه در میان فرمانداران، استانداران، شخصیت‌های دیپلماتیک، رؤسای دانشگاه، پژوهشگاه ها و بیمارستان ها  نیز زنان یا دیده نمی شوند یا حضورشان انگشت‌شمار است. 

این فعال حوزه زنان ادامه داد: در بسیاری از پست‌های کلیدی زنان حضور ندارند و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

این فعال حقوق زنان با اشاره به وعده رئیس جمهور برای حضور سه زن در میان وزراء اظهار کرد: اگرچه آقای روحانی بنا داشت که سه زن را به عنوان وزیر انتخاب کند اما بعد از محقق نشدن این وعده اعلام کرد «می خواستم از وزرای زن استفاده کنم اما نشد». گرچه زنان با بزرگواری همیشگی خود از این موضوع نیز گذشت کردند اما رئیس جمهور باید دلایل محقق نشدن این وعده را به جامعه توضیح دهد.

به گفته راکعی، در حال حاضر زنان به خاطر بزرگی و بزرگواری هایشان از این سوالات که اتفاقا مهم هم هستند می گذرند تا در زمان مناسبی آنها را مطرح کنند.

راکعی با اشاره به دستور رئیس جمهور به ورزاء برای استفاده 30 درصدی از زنان در پست‌های وزارتخانه‌ها تصریح کرد: در حال حاضر روحانی طی یک نامه رسمی از وزراء خواسته از معاونان و مدیران زن در مدیریت های ارشد استفاده کنند، اما سوال اصلی اینجاست که چرا تا به امروز بعد از انتخاب تعداد زیادی از معاونین، همچنان از زنان به قدر کافی استفاده نشده است؟ .

وی با اشاره به انتخاب دو شهردار زن در مناطق تهران ادامه داد: در عرصه مدیریت شهری نیز  زنان بسیاری داریم که می توانند دست کم در نیمی از مناطق  در سطح معاونت‌ها و ادارات کل فعالیت داشته باشند. شهردار تهران نیز وعده بهره مندی 30 درصدی از زنان در عرصه مدیریتی را مطرح کرده است. اگرچه به "نجفی" در شهرداری تهران اعتماد کافی داریم و جامعه نیز نسبت به وی رویکرد مثبتی دارد ، اما مساله اینجاست که توقع داریم این 30 درصد در مدیریت‌های ارشد و نه در مدیریت‌های میانی حضور پیدا کنند.  

وی تاکید کرد: در حال حاضر زنان آنقدر توانمند هستند که می توانند مدیریت خانه بزرگترشان یعنی شهر را بر عهده بگیرند، از این رو لازم است حتما از زنان در سمت‌های استانداری،فرمانداری و معاونت‌های ارشد وزارتخانه‌ها وشهرداری استفاده شود. 

نظرات
آخرین اخبار