پاسخ به شائبه‌های اولین «استریت فود ایران» در خیابان سی تیر | فراتاب
کد خبر: 6703
تاریخ انتشار: 12 مهر 1396 - 15:25
مجری طرح استریت فود ایران (غذاهای خیابانی) در خیابان سی تیر به برخی شائبه‌ها در خصوص وضعیت بهداشتی دکه‌های غذایی خیابان سی تیر توضیحاتی را ارائه کرد.

با اشاره به برخی شایعات مبنی بر عرضه محصولات ناسالم در اغذیه فروشی‌های خیابان سی تیر گفت: دکه های غذایی خیابان سی تیر به طور روزانه و مداوم توسط کارشناس رسمی بهداشت محیط مستقر، بررسی و نظارت می شود.

وی  با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد شکایت یا مسمومیت غذایی در این خیابان گزارش نشده گفت: با توجه به خرید و مصرف روزانه و طبخ غذا در مقابل دیدگان مردم و همچنین استفاده از محصولات گوشتی با برند های استاندارد می توان گفت غذای خیابان سی تیر از سلامت کامل برخوردار بوده و تداوم استقبال 5000 نفری مردم  نشان از این کیفیت دارد.


وی با توجه به اینکه خیابان سی تیر اولین استریت فود ایران است و این پدیده اتفاقی نو و جدید در ایران محسوب می شود، اظهارات برخی از منتقدان را ناعادلانه و عجولانه دانست و افزود: با گذشت 10 ماه از شروع فعالیت این کیوسک ها و برطرف شدن بخش عمده‌ای از نواقص و نکات، در حال حاضر تمامی فود تراک های غذایی این خیابان تحت نظارت کامل و دقیق کارشناس بهداشت محیط مستقر در این خیابان و با استانداردهای وزارت بهداشت اداره می شود. همچنین با توجه به دغدغه‌های موزه ملی ایران مبنی بر امنیت و ایمنی این خیابان، کارشناس HSE نیز در این خیابان مستقر شده و به صورت روزانه کنترل لازم انجام می شود و نواقص برطرف شده و خطری موزه ملی و یا شهروندان را تهدید نمی کند.

وی  در رابطه با کارت سلامت فروشندگان خیابان سی تیر اظهار کرد: از قوانین حضور کیوسک های غذایی در این خیابان داشتن کارت بهداشت و تمامی استانداردهای لازم برای عرضه مواد غذایی سالم و تازه به شهروندان است و با توجه به استقبال زیاد فود تراک ها از این طرح و کمبود فضا در این خیابان، برای احترام به سلایق و ذائقه متفاوت مردم شاهد تغییر مداوم فود تراک ها هستیم که به محض ورود این فود تراک ها به خیابان سی تیر با تشکیل پرونده و ارسال مدارک فروشندگان به وزارت بهداشت، توسط کارشناس بهداشت محیط مستقر مراحل دریافت کارت بهداشت طی می شود.

مجری طرح استریت فود در خیابان سی تیر گفت: این پروژه در خیابان سی تیر با رویکرد کنترل آسیب و زنده کردن شب های قلب تهران و همچنین رویکرد کارآفرینی و اشتغال مولد که اشتغال صدها جوان را تامین کرده یاد می شود اما برخی نقد نامنصفانه دارند؛ هفته گذشته نیز خبری مبنی بر مخالفت پلیس با دکه های غذایی خیابان سی تیر منتشر شد، این درحالی است که به تازگی مجوز بسته شدن خیابان برای عبور خودروها به صورت کتبی توسط پلیس صادر شده است و از این پس خیابان سی تیر شب ها برای عبور و مرور خودرو بسته خواهد شد.

گطمیری تاکید کرد: این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهیم که شرکت بهره بردار خیابان سی تیر وظیفه خود می داند تا با تمامی کم لطفی ها و مشکلات، ضمن دریافت انتقادهای سازنده و بکارگیری آن و برطرف کردن مشکلات، بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شهروندان عرضه کند تا در محیطی امن، آرام و سالم دغدغه‌ها و خستگی هاشان را به خاطره و نشاط تبدیل کنند.

منبع: ایسنا

نظرات
آخرین اخبار