یک‌صدایی مجلس در حمایت از سخنان روحانی در سازمان ملل | فراتاب
کد خبر: 6641
تاریخ انتشار: 2 مهر 1396 - 22:10
یک تشکر معنادار از ترامپ | منشور نظام در مورد آمریکا چیست؟
سخنرانی روحانی در قامت رئیس جمهور کشورمان و همچنین ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا به محلی برای اظهار نظرها و موضع گیری چهره های مختلف داخلی و خارجی تبدیل شده است.

خبرآنلاين، نمايندگان و فراكسيون‌هاي مجلس دهم هم از اين قافله عقب نماندند و با صدور بيانيه يا در قالب نطق و تذكري واكنش نشان دادند.

تشكر از صحبت‌هاي حسن روحاني و نقد اظهار نظر ترامپ محور اصلي موضع گيري اهالي خانه ملت بود.

علي لاريجاني نقطه شروع اين واكنش‌ها در جلسه علني امروز بود. او در نطق پيش از دستور خود، با اشاره به سخنراني رئيس جمهور در سازمان ملل، تأكيد كرد: لازم است از سخنان روشنگرانه و صریح رئیس‌جمهور در سازمان ملل که پاسخ درخوری به سخنان وهم‌آلود و پوچ رئیس‌جمهور آمریکا بود، تشکر کنم. آقای ترامپ نفهمید و به نظر می‌رسد با سطح فکری او نخواهد فهمید که دنیا تغییر کرده است.

در جدول زير مي توانيد بخشي از اين واكنش‌هاي را بخوانيد:

حسينعلي حاجي دليگاني، نماينده مردم

از مواضع خوب آقاي روحاني در مجمع سازمان ملل و سخنراني در رژه 31 شهريور تشكر ميكنم.

 

اصغر مسعودي، نماينده مردم تبريز و استهبان

از سخنان قاطع رئيس جمهور در پاسخ به ياوه گويي ترامپ قدرداني ميكنم. ترامپ آشفته و رئيس جمهور گستاخ و هتاك آمريكا بداند ملت بزرگ ايران از مكتب اباعبدالله درس بزرگ عزت گرفته است.

قسيم عثماني، نماينده مردم بوكان

سخنرانی ترامپ در سازمان ملل گوشه اي از واقعيت آمريكايي را نشان داد و بايد از ترامپ ممنون بود كه واقعيت هاي سياه درون كاخ سفيد را تا حدي براي جهانيان آشكار ساخت. ثابت شد همانطور كه رهبري بارها تاكيد كرده بودند دشمن درجه يك ما امريكا است.

بيانيه فراكسيون ولايي

اکنون در سالگرد دوران دفاع مقدس در امتداد دشمنی‌های خصمانه آمریکای جنایتکار، بار دیگر مسئولان این کشور در صحن سازمان ملل متحد دست به یاوه‌گویی‌هایی می‌زنند که اساس دیپلماسی را به نیشخند وامی‌دارد و مهر اثباتی بر حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران می‌زند، نظامی استوار که با وجود تمامی مسائل و مشکلات به رنگ تحریم و تهدید، با استواری و مقاومت مردمی در مسیر رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب به پیش‌ می‌رود و گام‌های بلندی در مسیر تحقق «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بر‌می‌دارد.

قاسم احمدی لاشکی، نماينده مردم نوشهر، چالوس و كلاردشت

از حضور و سخنان سنجیده و اثرگذار و نافذ روحانی در نشست سازمان ملل و موضع‌گیری محکم و همراه با صلح و دوستی که مورد حمایت ملت قرار گرفت، تشکر می‌کنم. این سخنان پاسخ مثبتی به ترامپ تاجر بود. این فرد هنوز نمی‌داند که سازمان ملل محل زبان نرم برای صلح جهانی است. این فرد مشق شب نتنیاهو را قرائت کرد.

محمد مهدي افتخاري نماينده فومن و شفت

 از مواضع منطقي و جسورانه رئيس جمهور در اين نشست جهاني تشكر كنيم و به دولت ها اعلام كنيم كه قبل از شما ايران فهميده بود آمريكا غير قابل اطمينان است.

شهباز حسنپور، نماينده مردم سيرجان

از سخنان رئيس جمهور و موضع شفاف آقاي ظريف تشكر ميكنم. آتقاي ظريف توجه داشته باشيد كه صحبت هاي رهبري در نشست مجلس خبرگان منشور نظام در مورد آمريكا است.

 

بيانيه فراكسيون اميد

اینک فراکسیون امید مجلس که نتیجه همین اراده بزرگ و میل ترقی خواهانه ملت شریف ایران بوده است، با محکوم کردن سخنان رئیس جمهوری ایالات متحده امریکا و همچنین سخنان مضحک فردی که زمامداری اش در مناطق اشغالی، قائم به کشتار مردم و غصب اراضی آنهاست، اعلام می کند که نه تنها مسائل داخلی کشور ما، بلکه حتی روابط کشورهای منطقه نیز جای دخالت بیگانگان و زورگویان نیست و ما همانگونه که در درون کشور خود با انتخاب دولتی مقتدر، مردمسالاری دینی را به بهترین نحو در معرض دید جهانیان قرار داده ایم، در عرصه بین المللی نیز با ثبت برجام به عنوان نقطه عطفی در تاریخ روابط بین الملل، ثابت کرده ایم که با منطق گفتگو و تاکید بر راهبرد برد-برد می توانیم پیام آور صلح و رفع منازعات در جهان باشیم.

قطعا چنین ملت و چنین نظامی، در رابطه با همسایگان و هم کیشان خود نیز، تحت تاثیر کارشکنی های بدخواهان نخواهد بود و پرچم مبارزه با افراطی گری در هرجای جهان را بر زمین نخواهد گذاشت و بدون تردید وجدانهای بیدار و آگاه در پارلمانهای کشورهای مختلف دنیا نیز صدای جنگ طلبی و خشونت ورزی و افراط گرایی ترامپ را برنخواهند تابید. صدایی که آمریکا هراسی را بیش از پیش در دنیا رواج خواهد داد.

 

نظرات
آخرین اخبار