کد خبر: 663
تاریخ انتشار: 1 فروردین 1395 - 22:56
اتهامات دولتمردان ترک به کردها اشتباه از آب درآمد؛
هویت عامل حمله انتحاری عضو داعش بوده است و بنظر میرسد مورد اتهام قرار دادن کردها پس از هر عملیات انتحاری از سوی ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی این کشور برای کنترل وضعیت امنیتی در داخل کشور و بهانه ای برای سرکوب بیشتر کردها است.

فراتاب،به گزارش خبرگزاری دوغان ترکیه، پزشکی قانونی ترکیه با انجام آزمایش دی.ان.اِی توانست هویت عامل حمله انتحاری روز گذشته به خیابان استقلال شهر استانبول را شناسایی کند.

به گفته مقامات ترک، نام فرد انتحاری «محمد اوزترک» 24ساله از استان غازی عنتاب است و با هویت جعلی «مراد اوزالپ» تردد می‌کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده وی از سال 2013 میلادی از خانه خود خارج شده و خبری از وی در دست نبوده است و حتی خانواده‌اش موضوع ناپدید شدن وی را به پلیس اعلام کرده‌اند.

مسئولان ترکیه اعلام کرده‌اند که محمد اوزترک عضو داعش بوده و نام وی در فهرست افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی این کشور وجود داشته است.  نیروهای امنیتی ترکیه همچنین پدر و برادر او را بازداشت کردند.

در انفجار انتحاری یکشنبه شب در خیابان استقلال شهر استانبول، که از مهمترین مراکز گردشگری و خرید این شهر است، یک ایرانی و یک اسراییلی و دو آمریکایی اسراییلی تبار در انفجار انتحاری در استانبول کشته شدند. پلیس شهر استانبول همچنین از مجروح شدن ۳۶ نفر در این حملۀ انتحاری خبر می دهند که بیشتر آنها نیز گردشگران خارجی هستند.

پس از آنکه دولتمردان ترک پ ک ک و کردهای سوریه را متهم به دست داشتن در انفجار انتحاری استانبول کرده بود حزب دموکراتیک خلق ها وابسته به کردها در بیانیه ای ضمن محکومیت شدید این حمله ، بر اشتباه بودن سیاست های دولت ترکیه در شرایط کنونی تاکید کرده بود. علاوه بر این شورای رهبری پ.ک.ک نیزبا انتشار بیانیه ای رسمی، حمله انتحاری خیابان استقلال استانبول و هدف قرار دادن شهروندان عادی را بشدت محکوم کرده بود. بنظر میرسد مورد اتهام قرار دادن کردها پس از هر عملیات انتحاری در این کشور از سوی ناشی از عدم اشراف اطلاعاتی این کشور برای کنترل وضعیت امنیتی در داخل کشور و از سوی دیگر متهم کردن عامدانه کردها به دست داشتن در این حملات بهانه ای است برای سرکوب بیشتر کردها و توجیه عملیات نظامی در مناطق جنوب شرقی این کشور است.

نظرات
آخرین اخبار