رفراندوم اقلیم کردستان تضعیف کننده ژئوپلتیک منطقه! | فراتاب
کد خبر: 6602
تاریخ انتشار: 21 شهریور 1396 - 13:08
دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد:

فراتاب - گروه دیپلماسی: علی شمخانی آزادسازی دیرالزور که در ادامه سلسله عملیات والفجر انجام شد را ضربه نهایی بر بقایای گروهک تروریستی تکفیری داعش در سوریه دانست.
به گزارش ایسنا به نقل از ایسنا، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت وگو با روزنامه الوفاق، با تاکید بر تاثیر راهبردی موفقیت در این عملیات ها و به ویژه موقعیت ویژه دیرالزور به لحاظ ژئوپلتیکی و اقتصادی که موجب تقویت محور مقاومت و جبهه واقعی مقابله با تروریسم شده است خاطر نشان کرد: با پاکسازی تدریجی مرزهای عراق و سوریه عرصه بر گروه های تروریستی تنگ تر خواهد شد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص پیام آزادسازی شهرهای مهم موصل و تلعفر توسط ارتش و نیروهای مردمی(الحشد الشعبی) عراق گفت: این دستاوردهانشان داد عراق نیازی به دخالت نیروهای فرامنطقه ای و خارجی برای پیشبرد راهبردهای دفاعی و امنیتی خود ندارد و با اتکا به نیروهای بومی قادر است از تهدیدها عبور کند.
شمخانی افزود: مردم عراق با وحدت خود و پاسخ به ندای مرجعیت و بسیج ارتش و نیروهای مردمی توانستند تروریسم تفکیری را در هم بشکنند و امروز پس از آزادسازی موصل و ساقط کردن خلافت خرافی آنان در این شهر، با پیروزی نهایی و پاکسازی تمام عراق فاصله کمی دارند، که به زودی محقق خواهد شد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: نبرد با داعش در عرصه امنیتی، فرهنگی و اعتقادی همچنان ادامه دارد و باید برای نابودی ریشه های تفکر داعش ساز که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه است  مقابله ی مستمری را دنبال نمود.
وی در پاسخ به سوالی درباره مواضع اخیر مسئولان اقلیم کردستان عراق در خصوص برگزاری رفراندوم گفت: در شرایطی که عراق به مرحله پایانی رها سازی خاک خود از دست تروریست های تکفیری نزدیک می شود، این اقدامات که وجاهت و اعتبار قانونی نیز ندارند به طور قطع اثرات غیر امنیتی بر منطقه، عراق و به ویژه اقلیم کردستان خواهد داشت.
شمخانی خاطر نشان کرد: مشکل مردم عراق با تجزیه مبتنی بر گرایشات قومی و مذهبی حل نشده و این گونه اقدامات به واسطه تضعیف ژئوپلتیک و انسجام داخلی می تواند معظلات جدیدی را نیز به دنبال داشته باشد و  موجب سوء استفاده قدرت های فرامنطقه ای و سیطره اقتصادی و سیاسی آنان در منطقه  گردد.
شمخانی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال نیروهای داعش و خانواده های آنها به منطقه البادیه سوریه گفت: اجازه دادن حزب الله به جابه جایی تعدادی از عناصر تحت محاصره از یک محور عملیاتی در خاک سوریه به محور دیگر در آن کشور یک تاکتیک عملیاتی است و تغییری در راهبرد جنگ با تروریست ها ندارد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و سوریه از اقدام حزب الله لبنان در پاکسازی لبنان از وجود عناصر تروریستی داعش حمایت می کند و اگر این قدرت و توانایی در حزب الله وجود نداشت، لبنان نیز امروز میزبان تروریست های داعشی از سراسر جهان بود.
شمخانی تاکید کرد: امروز دولت، ارتش و ملت لبنان مدیون این جانفشانی حزب الله هستند.
امیر دریابان شمخانی گفت: این اتفاق در منطقه قلمون در مرز لبنان و سوریه، قبلا در منطقه حلب هم صورت گرفت و اجازه داده شد تا عناصر مسلح پس از خلع سلاح سنگین به ادلب منتقل شوند و این مسئله تغییری در عزم و اراده مبارزه با تروریست ها ایجاد نمی کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: ما همانطور که در جنگ با تروریست ها جدی و محکم هستیم در پیشگیری از وقوع جنایت انسانی نسبت به خانواده، زنان و کودکان تروریست ها هم مصمم هستیم و این تفاوت نبرد جبهه مقاومت با داعش نسبت به ائتلاف آمریکایی است که طی آن با بمباران های بی هدف غیرنظامیان بسیاری را قربانی کرده است.
وی برخی از کشورهایی که مدعی مبارزه با تروریسم هستند را فاقد صداقت و جدیت  دانست و گفت این کشورها و در راس ائتلاف ادعایی آنها که آمریکا  قرار دارد، تاکنون چه اقدامی موثری را در مبارزه با تروریست ها و یا آزادسازی مناطق اشغالی توسط داعش و دیگر گروه های تکفیری انجام داده اند؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به کرات گزارش های مستندی در اختیار ما قرار گرفته که ائتلاف به رهبری آمریکا به جای جنگ با داعش، به دنبال مدیریت داعش بوده است و در مواردی که امکان سرکوب وجود داشته نه تنها اقدام نکرده بلکه برای فرار آنها از معرکه به آنها کمک کرده است.
مقام عالی امنیتی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: آمریکا امروز برای سرپوش گذاشتن بر حمایت هایی که از داعش در این سال  ها داشته، ژست مقابله با داعش و جلوگیری از اجرای توافق حزب الله برای خروج خانواده تروریست ها را در سوریه گرفته است.
شمخانی افزود: آنچه که ما تا کنون از آمریکا و همپیمانانش دیده ایم بمباران مناطق مسکونی و قتل عام زنان و کودکان و هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه و نیروهای مردمی عراق و برخی عملیات های محدود غیر موثر و در لوای آن ارسال کمک های لجستیکی به تروریست ها بوده است.
نماینده مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز محور مقاومت با حضور ایران و عراق و سوریه و حزب الله با اخلاص و صداقت و با عزمی راسخ  و عملکردی روشن و کارنامه ای درخشان در حال مبارزه با و نابودی تروریسم هستند و توانسته اند با تحمیل شکستهای سنگین به گروههای تروریستی انها  را به سراشیبی سقوط بکشانند و جهان را از خطر گسترده افراط گرایان تکفیری نجات دهند . 
وی افزود: جبهه مقاومت در این راه سرمایه های عظیمی از جمله فرزندان عزیز خود را به خاطر امنیت و استقرار ملتهای منطقه تقدیم کرده که شهید محسن حججی نمونه ای بارز از این جوانان شجاع و فداکار است.

 

نظرات
آخرین اخبار