بانک های قطر به دنبال سرمایه گذاران خارجی | فراتاب
کد خبر: 6554
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1396 - 21:46
دولت قطر به بانک های این کشور گفته که به جای اینکه به طور عمده به بودجه دولتی و به سرمایه گذاری های دولتی باشند، تمرکز خود را بر جذب سرمایه های خارجی بگذارند.

به گزارش بلومبرگ، براساس اعلام برخی منابع اگاه که نخواستند نامشان فاش شود بانک مرکزی قطر در حال برگزاری جلسات منظمی با وام دهندگان برای یافتن راهی برای متعادل کردن نقدینگی است و بانک ها را تشویق می کند که از طریق اوراق قرضه و وام بین المللی از کاهش بیشتر ذخایر خارجی و کاهش رتبه اعتباری جلوگیری کنند. این منابع آگاه اعلام کردند که به بانک ها گفته شده که باید منابع مالی دولت را به عنوان آخرین راه حل درخواست کنند.

این افراد می گویند که برخی از بانک ها و نهادهای مربوط به دولت در حال برنامه ریزی برای جمع آوری وام برای کمک به افزایش نقدینگی هستند و بیشتر وام گیرندگان قصد دارند سرمایه گذاران را در آسیا هدف قرار دهند تا شکافی که به دلیل خروج سرمایه گذاران منطقه خلیج فارس از قطر به وجود آمده را پر کنند. یکی از منابع آگاه گفت که بانک سرمایه گذاری اسلامی قطر(Qatar Islamic Bank SAQ) اخیرا سرمایه گذاری خود را در ارزهای ین ژاپن و دلار استرالیا افزایش داده با این حال بانک مرکزی از اظهار نظر در این مورد خودداری کرد.

اقدام کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین در تحریم دیپلماتیک و تجاری قطر به دلایلی مانند حمایت از تروریسم باعث شده که فشار بر وام دهندگان قطری بیشتر شود. قطر این اتهامات را رد می کند. براساس اعلام منابع آگاه، رقم سپرده های خارجی در ماه ژوئن کاهش زیادی داشته که در دو سال اخیر کم سابقه است. با توجه به خودداری سهامداران منطقه خلیج فارس این میزان کاهش سرمایه  ممکن است افزایش یابد.

منبع: عصراقتصاد

نظرات
آخرین اخبار