کد خبر: 652
تاریخ انتشار: 29 اسفند 1394 - 15:40
کتابی در باب دکتر مصدق و سیاست غرب در خاورمیانه
هر چه کاشتی، همان درو کنی؛ دسته گلی که سیاست غرب در شرق به آب داده است. این عنوان کتابی است که میشل لودرز، نویسنده و کارشناس مسائل خاورمیانه در سال 2015 منتشر کرد و جزو پرفروش ترین کتاب‌های سال آلمان لقب گرفت.

فراتاب-"هر چه کاشتی، همان درو کنی؛ دسته گلی که سیاست غرب در شرق به آب داده است." این عنوان کتابی است که میشل لودرز، نویسنده و کارشناس مسائل خاورمیانه در سال 2015 منتشر کرد و جزو پرفروش ترین کتابهای سال آلمان لقب گرفت.

لودرز یکی از معدود کارشناسان آلمانی است که به خصوص پس از حملات 11 سپتامبر به افشاگری سیاست های غلط غربی پرداخته است. وی عموما مباحثی را مطرح می کند که باب میل بسیاری از سیاستمداران آلمانی و غربی نیست. میشل لودرز وضعیت اسفناک امروز در خاورمیانه، کشتار میلیونها انسان و آوارگی آنها را نتیجه سیاست آمریکا و همدستان اروپایی آن می داند. او بررسی مسائل تاریخی را برای مطالعات حال حاضر بسیار حائز اهمیت می داند.

"کودتا در تهران" عنوان اولین فصل از نه فصل کتاب وی است که در آن به بررسی و افشاگری نقش مخرب غرب در سرکوب کودتای دکتر مصدق پرداخته است. به اعتقاد او سرکوب دولت کاملا دموکراتیک دکتر مصدق و اقدام او برای ملی شدن صنعت نفت سالها بعد به انقلاب اسلامی ایران توسط آیت الله خمینی (ره) می انجامد و این جنبش آزادی خواه را پاسخی در مقابل آن عمل غرب تلقی می کند.

نویسنده در فصل های بعدی این کتاب به نقش مخرب سرویسهای امنیتی غرب و دخالت آنها در امور کشورهای شرق، جنگ افغانستان، عراق، سوریه و نیز اسرائیل می پردازد.

این کتاب در 176 صفحه و به زبان آلمانی به چاپ رسیده است.علاقه مندان می توانند برای تهیه ی آن به سایت آمازون مراجعه کنند.

نظرات
آخرین اخبار