کنسرت گروه «مهراوه» با اجرای ترانه های فارسی و کُردی در تهران | فراتاب
کد خبر: 6515
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1396 - 17:16
هفته آینده برگزار می شود:

فراتاب - گروه فرهنگی: کنسرت گروه «مهراوه» به سرپرستی «شهرام رضایی» و آهنگسازی و تنظیم «امین حیدری»، آخرین هفته مرداد، در «تالار اندیشه حوزه هنری» تهران برگزار می‌شود.

به گزارش رسانه نوا، کنسرت گروه «مهراوه» با رپرتواری از موسیقی سنتی و فولکلور کردی، به خوانندگی «علیرضا وکیلی منش» و «رضا نظری» و همخوانی «سحر زیبایی» در ۲۷ مرداد ماه در «تالار اندیشه» و در دو بخش اجرا می‌شود.

بخش موسیقی فارسی این کنسرت، مشتمل بر قطعاتی تحت عنوان «خنده مهتاب» با شعری از «شفیعی کدکنی»، «بخت خندان» و «هوای دل» بر سروده «مولانا» می باشد که این قطعات به آهنگسازی و تنظیم «امین حیدری» ساخته و پرداخته شده اند و آواز آنها را «علیرضا وکیلی منش» بر عهده دارد. در بخش کردی به خوانندگی «رضا نظری» نیز قطعات «قصه عشق»، «کوله نجه»، «به شان به شان»، «له مال هاته ده ر»، «شیته گیان» و «مه قام» به تنظیم حیدری تقدیم مخاطبان خواهد شد.

«امین حیدری» آهنگساز و تنظیم کننده قطعات، با نگاه مختصری به جزئیات کنسرت عنوان کرد: «حال و هوای غالب این قطعات، با نگرش و رویکردی تازه بر بافت هارمونیک موسیقی ایرانی و رنگ آمیزی متفاوت صدادهی ارکستر خلق شده است. همچنین تقویت بخشِ «باس» در ارکستر که همیشه جای خالی اش در موسیقی ایرانی احساس می شود و رنگ آمیزی ویژه در همخوانی و ساز نیز از جمله رویکردهای اتخاذ شده در این اجرا می باشد که امیدوارم ماحصل آن بازتاب مثبتی در میان مخاطبان به همراه داشته باشد.»

در کنسرت پیش روی گروه موسیقی «مهراوه»، هنرمندان حسن مکانیکی (نی)، حمید قنبری (تنبک)، مریم خدا بخش (عود، همخوان)، امین حیدری (عود، آهنگساز، تنظیم)، میثم ملکی (تار)، کاوان کریمی (سنتور)، سحر زیبایی (همخوان)، شهرام رضایی (دف، پرکاشن)، سیاوش ولی پور (کمانچه آلتو)، مهرداد مسعودی فرید (کمانچه)، حامد پیرا (بالابان، سرنا) و میترا زلفی (قیچک باس,همخوان) آواز دو خواننده موسیقی فارسی و کردی را همراهی می‌کنند.

شایان ذکر است که این کنسرت، در ساعت ۲۱ از تاریخ ۲۷ مرداد ماه سال جاری، در «تالار اندیشه حوزه هنری» تهران بروی صحنه می‌رود.

نظرات
آخرین اخبار