کتاب شهروند و حقوق شهروندی در راه بازار نشر | فراتاب
کد خبر: 6482
تاریخ انتشار: 7 مرداد 1396 - 12:25
معرفی کتاب
کتاب شهروند و حقوق شهروند در ادیان آسمانی و باورهای زمینی؛ مجوز چاپ گرفت و دهه دوم مردادماه 1396 در دسترس علاقه مندان عرصه کتاب قرار می گیرد.

فراتاب – گروه کتاب: کتاب شهروند و حقوق شهروند در ادیان آسمانی و باورهای زمینی؛ کاری از آقایان سید امیرحسین قریشی و شورش عزیزی مجوز چاپ گرفت و در دهه دوم مردادماه 1396 در پیشخوان کتابفروشی های کشور در دسترس علاقه مندان عرصه کتاب قرار می گیرد.

در این کتاب آمده است: در اینکه برای بشر حقوقی مطرح است، تردیدی نیست؛ اما سخن این است که نگرش دین به این حقوق چگونه است؟ آیا دین حقوق انسان را به رسمیت می‏شناسد یا خیر؟ مجازاتهای دنیوی و اخروی انسان با حقوق او چگونه قابل جمع است؟ مکلف بودن انسان در دین، با دارا بودن حقوق انسانی چگونه پیوند می‏خورد؟ دین مجموعه‏ای از قوانین است، دین ‏آفرین همان انسان ‏آفرین و جهان ‏آفرین است و انسان ‏آفرین به حقیقت و جایگاه انسان و مصالح و منافع او آگاه است؛ بنابراین برنامه‏هایی را برای تأمین حقوق، منافع و مصالح بشر تدوین و در مجموعه‏ای از بایدها و نبایدها برای تأمین و حفظ حقوق انسانی تبیین کرده است. بایدها راه تأمین حقوق و نبایدها نشان دهنده موانع و آفات تأمین حقوق هستند.

هنگام  تحقیق در  حوزه حقوق و تکالیف شهروندی با سوالات زیر موجه می گردیم. شهروند کیست؟ حقوق شهروندی چیست؟ چه کسانی می توانند این حقوق را داشته باشند؟ در کجا می توان آن را جست و جو کرد؟ و.... همانگونه که می دانیم  قانون باید همه شهروندان یک جامعه را به یک چشم نگاه کند و اینگونه است که می توان گفت حقوق و تکالیف همه در برابر قانون  معین است و هر کسی در قبال حقی  که به او تعلق می گیرد موظف است و وظیفه هائی بر عهده دارد. تعاریف زیادی در مورد شهروند و حقوق شهروندی ارائه گردیده.

در این کتاب سعی بر آن است که حقوق و تکالیف مردم (شهروندان) را مورد بررسی قرار دهیم. برای این منظور ابتدا شهروند و حقوق شهروندی را تعریف می کنیم. اما به زبان ساده تر در تعریف شهروند می توان گفت: «به اعتقاد کارشناسان امور اجتماعی و جامعه شناسان؛ شهرنشینان زمانی که  به حقوق یکدیگر و قوانین اجتماعی احترام می گذارند و به مسئولیت های خویش در قبال شهروندان دیگر و اجتماع عمل می نمایند به شهروند ارتقا می یابند.»

این کتاب در سه فصل و با 132 صفحه به بیان تعریف شهروند و حقوق شهروندان در ادیان آسمان و باورهای زمینی پرداخته است. کتاب فوق توسط نشر کانی منتشر شده است.

نظرات
سندباد
| |
2017-07-30 13:44:42
سلام ممنونم از سایت خوب شما سندباد
در تجارت الکترونیک
و خرید فروش اسان با شما ایرانیان است
آخرین اخبار