کد خبر: 6472
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1396 - 03:53

فراتاب - گروه بین الملل: سرگئی لاوروف ،وزیرخارجه روسیه، از تمایل روسیه برای افزایش روابط اقتصادی و بازرگانی با اقلیم کردستان خبر داده است، این گفته در حالی بیان شده است که سه هفته پیش از امروز، روسها به رغم مخالفت بغداد در زمینه انرژی قراداد قابل توجهی با اقلیم کردستان به امضا رساندند.

لاوروف همچنین در خصوص رفراندوم اقلیم کردستان، موضع ملایم تری نسبت به بیانیه وزارتخانه متبوعش گرفته و گفته است: روسیه به رفراندوم به مثابه موضوعی که خواست کردهای عراق را نشان می دهد، می نگرد و این مساله را دنبال می کند.

وزیرخارحه روسیه که این سخنان را در گفتگو با خبرنگار روداو انجام میداد، همچنین افزود: مسکو روابط و پیوندهای تاریخی با کردها دارد و سالهای طولانی فرزند برجسته کردها یعنی ملامصطفی بارزانی در این کشور زیسته و روابط دوستانه و نزدیکی با آنها داشته است.

سخنان لاوروف در زمانی منتشر شده است که نوری مالکی ،معاوت رئیس جمهور عراق، در صدر هیات عالیرتبه ای در مسکو به سر می برد سفری که یکی از اهداف آن ممانعت از حمایت و نزدیکی بیش از پیش روسها بویژه در بخش اقتصادی با اقلیم کردستان می باشد. حال باید دید سیاست خارجی یکی به نعل یکی به میخ روسها در قبال تحولات خاورمیانه و بخصوص عراق و کردها چه تاثیرات عملی بدنبال خواهد داشت؟

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار