خاموشی نابغه ی جهان | فراتاب
کد خبر: 6443
تاریخ انتشار: 26 تیر 1396 - 16:33
خدیجه کارگر اسفندآبادی
باز قلمم مشکی پوش شده و برای ابراز همدردی با ملتی که لباس اندوه بر تن کرده اند,آمده تا باز کاغذهای سفید را در عزای بانوی فرهیخته ایرانی «مریم میرزا خانی»,مشکی پوش کند و بغض زمین و زمان را تکانی دهد تا همه در سوگش یک نوا بگریند و خاطره اش را گرامی بدارند.



فراتاب - گروه اجتماعی: باز قلمم مشکی پوش شده است و برای ابراز همدردی با ملتی که لباس اندوه بر تن کرده اند,آمده است تا باز کاغذهای سفید را در عزای بانوی فرهیخته ی ایرانی «مریم میرزا خانی»,مشکی پوش کند و بغض زمین و زمان را تکانی دهد تا همه در سوگش یک نوا بگریند و خاطره اش را گرامی دارند.
جهان نابغه ی ایرانی اش را از دست داد و این برای ملتی که برای بانوان ارزشی بسان مردان قایل نبود ,بسیار پر عظمت است که بانویی از دیار آریایان ,ملکه ی نخبه ی ایران شده است و حال آرام خاموش گرفته است .
نابغه ی جهان گرد غمت عالمگیر شده است و اشکهای ریخته شده در سوگت سیلابی جاری ساخته است که در این سیلاب هر جنبده ای میل به فنا دارد.
نابغه ی جهان,من در عجبم خاک چگونه با سردی تمام تو را همبستر خود ساخت و جهانی را در وصالت ناکام گذاشت.
نابغه ی جهان,کجای جهان ایستاده بودی که این هزارپای وحشی بدنت را درید و چشمان زیبای دخترکت را بارانی کرد.
به حرمت تمام افتخاراتی که برای ایران آفریدی,قلم زنان این مرزو بوم تا ابد به یاد و نام تو می نگارند تا آرزوی کودکی بر باد رفته ات را ,برآورده سازند ,برگرد تا ببینی چگونه نویسندگان این دیار برایت زیبایی ها می سرایند .
ملکه ی فرهیخته ی ایرانی ,جهانیان بسان طفل نوپایت بغض دارند ,بسان ابرهای خیس بهاری می گریند
کاش روزگار که میل رفتنش با تو بود ,اندکی قدمهایش را کوتاه تر بر داشته بود تا بیشتر دخترک زیبایت طعم مادری را می چشید.
روزگار از کدام دنده برخاسته است که امان نمی دهد قلمان رخت عزا از تن به در کنند,روزی هاشمی,روزی پلاسکو,روزی آتنا ,و امروز مریم عزیز
یادت شاد
صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید.


خدیجه کارگر اسفندآبادی، دانشجوی دکترای علوم سیاسی

نظرات
آخرین اخبار