اکنون زمان برگزاری رفراندوم استقلال اسکاتلند نیست | فراتاب
کد خبر: 6385
تاریخ انتشار: 7 تیر 1396 - 17:12
روزنامه اسکاتس‌من، به نقل از استورجن:
وزیر اول اسکاتلند طرح‌ها برای برگزاری دومین رفراندوم استقلال را به بعد از مشخص شدن شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موکول کرد.

فراتاب - کیوسک بین‌الملل: وزیر اول اسکاتلند طرح‌ها برای برگزاری دومین رفراندوم استقلال را به بعد از مشخص شدن شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موکول کرد.

 

به گزارش روزنامه اسکاتلندی «اسکاتس‌من»، «نیکولا استورجن»، وزیر اول اسکاتلند تاکید کرد ارائه لایحه‌هایی که خواستار برگزاری رفراندوم دوم می‌شود، به حالت تعلیق در خواهد آورد. استورجن عضو «حزب ملی اسکاتلندی» است که برای بر هم زدن اتحاد ۳۰۰ ساله با انگلستان تلاش می‌کند. او پیشتر به دنبال برگزاری رفراندوم دوم استقلال اسکاتلند در اواخر ۲۰۱۸ و یا اوایل ۲۰۱۹ پیش از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود که قرار است مارس ۲۰۱۹ انجام شود. وزیر اول اسکاتلند به اعضای پارلمان منطقه‌اش گفت: «قرار نیست فورا لایحه‌ای برای برگزاری رفراندوم استقلال ارائه کنیم. دولت اسکاتلند طرحی که من ارائه کردم، بازنگری می‌کند.» او سپس در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تاکید کرد،‌ چنانچه قرار باشد رفراندوم دوم برگزار شود این امر پیش از ۲۰۲۱ خواهد بود که دوره پارلمان کنونی اسکاتلند به پایان می‌رسد. در سال 2014 یک بار رفراندومی برای جدایی اسکاتلند از بریتانیا برگزار شد که در آن 55 درصد اسکاتلندی‌ها رأی به بقای اتحاد با انگلستان دادند. اما در جریان رفراندوم برگزیت که در خلال آن اکثریت ناچیز 51 درصدی موافقان بر مخالفان خروج از اتحادیه اروپا چربیدند، 60 درصد مردم اسکاتلند رأی به بقا در اتحادیه داده بودند. مخالفت اسکاتلندی‌ها با این امر باعث شد استورجن با تأکید بر حقوق مردم این کشور برای حفظ روابط خود با اتحادیه اروپا بر میزان تمایل آنان به جدایی از انگلستان در جهت برگزاری رفراندوم دوم حرکت کند. اما نتایج ناامید کننده این حزب در انتخابات اخیر و از دست دادن 21 کرسی در اسکاتلند باعث شد، وزیر اول اسکاتلند، رفراندوم را به تعویق بیندازد.

 

نظرات
آخرین اخبار