کد خبر: 637
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 07:08
یک گروه شبه‌نظامی کرد مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را بر عهده گرفت. این گروه که از حزب کارگران کردستان منشعب شده، حمله مرگبار آنکارا را "انتقام‌‌جویی" و پاسخی به عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق کردنشین خواند.

به گزارش فراتاب ،گروهی به نام "شاهین‌های آزاد کردستان" با نام مخفف TAK پنج‌شنبه ۲۷ اسفند با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود مسئولیت حمله انتحاری آنکارا را بر عهده گرفت.

در این حمله انتحاری که یکشنبه ۲۳ اسفند پایتخت ترکیه را لرزاند یک سوءقصدکننده انتحاری با انفجار خودروی خود ۳۷ تن را به کام مرگ کشید.

گروه TAK در بیانیه خود هدف از انفجار این خودرو را "انتقام‌جویی" در پاسخ به عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور بوده است.

عملیات ارتش ترکیه در مناطق کردنشین جنوب شرق این کشور از ژوئیه (مرداد ماه) گذشته آغاز شده و تا کنون مرگ صدها غیرنظامی، نیروی امنیتی و شبه‌نظامی کرد را در پی داشته است.

گروه TAK که از حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) منشعب شده است گروهی شبه‌نظامی است که وارد نبرد مسلحانه با دولت مرکزی ترکیه شده است.

این گروه پیشتر مسئولیت حمله انتحاری دیگری در آنکارا، در ماه گذشته را نیز بر عهده گرفته بود.

در حمله انتحاری در ۲۸ بهمن که در یکی از پرترددترین مناطق آنکارا رخ داد ۲۸ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

در آن حمله نیز یک سوءقصد کننده انتحاری در ۳۵۰ متری پارلمان ترکیه، در یک کیلومتری ستاد مشترک نیروهای مسلح و وزارت دفاع و همچنین در۵۰۰ متری ساختمان نخست‌وزیری یک خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کرد.

دولت ترکیه حزب کارگران کردستان ترکیه را مسئول این حملات می‌داند و معتقد است فعالیت‌های گروه شاهین‌های آزاد کردستان تحت فرمان پ‌ک‌ک برنامه‌ریزی می‌شوند.

نظرات
آخرین اخبار