نه گفتن به یارانه ی چندصدهزار تومانی یا ایرانی بودن تروریست های هفده خرداد تهران؟ | فراتاب
کد خبر: 6340
تاریخ انتشار: 29 خرداد 1396 - 15:52
سیده رقیه حسنی
در حالیکه مشارکت طبقه متوسط و اقوام ساکن مرزهای کشور لبخند رضایت را بر لبان بسیاری از روشنفکران کشور نشانده بود، حادثه تروریستی تهران به یک باره واکنش‌های عجیبی را برانگیخت.

 

فراتاب - گروه اجتماعی: در حالیکه روشنفکران، دانشگاهیان ، دانشمندان سیاسی و جامعه شناسان می رفتند تا دلشان ضعف برود از نه گفتن مردم ایران در حماسه ای که واقعا شاهکار دهه های اخیر بود، در حالیکه همه بسیج شدند (به ویژه مردم استان‌های مرزی کشور) تا ایران به عقب بازنگردد و پوپولیست ها با شعارهایشان از طبقات پایین جامعه رای جمع نکرده و کرسی ریاست جمهوری را به دست گرفته و جاهلیت را به جای نان پیشکش مردم ایران کنند، حادثه ای در قلب تهران اتفاق افتاد که باید به آن اندیشید!

حادثه ای که ایرانی بودن چند نفر از اعضای گروه تروریستی داعش، جدیت تامل راجع به آن را چند برابر می کند. تامل راجع به اینکه حکومت باید علاوه بر امنیت مشکل اشتغال را جدی بگیرد!!! جامعه ی کنونی ما دارای چندین میلیون جوان بیکار است!!!  وضعیت شهرستان ها به نسبت تهران اوضاع وخیم تری دارد!! تهران هم اوضاع مانند یک دهه پیش نیست،  جوان‌هایی که شهرستان‌ها را ترک می‌کنند به قصد رسیدن به لقمه نانی! این در حالیست که جوانان ساکن تهران و تحصیل کرده هم از یافتن شغل ناامید شده اند.

از آنجایی که پایان‌نامه ارشدم را روی ریشه‌های فکری داعش کار کرده بودم از آشنایان و دوستان روز حادثه ی هفده خرداد، تماس می گرفتند، پیام می دادند که تحلیلت از اوضاع چیست؟ آیا کار داعش هست یا نمایشی ساختگی در داخل کشور؟؟؟ سوالی که مانند پتگی بر سرم کوبیده شد که آیا مردم آنقدر بدبین و بی‌اعتماد شده اند؟؟؟ وجود فساد در ادارات دولتی، بیکاری و بی پولی مردم را بی‌اعتماد ساخته است و این هشداری بسیار جدی برای دولت عزیز است که به نظر تنها با ایجاد زیرساختارهای بهتری برای ایجاد اشتغال و بهتر عمل کردن در سیاست خارجی همچون گذشته و تمرکز بیشتر بر اقتصاد، قابل جبران است.

در این روزها کُردهای عزیزمان، چندین بار اعلام برائت کرده‌اند! آن‌ها وفاداریشان را بارها و بارها ثابت کرده اند. دولت آقای روحانی در رفع تبعیض های وارده به مردمان کُرد و اهل سنت بسیار موفق عمل کرده است و باز هم باید به سیاست‌های خود در این راستا ادامه دهد. دولتی که به پشتوانه ی بیست و چهار میلیون رأیی که نه به پوپولیسم بود حالا مسئولیت دشوارتری در ایجاد اشتغال برای جوانان دارد که خدای نکرده سلامت روان و عقلانیت خود را به حراج نگذاشته و در آرزوی تحقق عدالت در جهانی دیگر به بدترین صورت دست به ترور و از بین بردن بدن خود زده و به رادیکالیسم کشانده نشوند. 

 

سیده رقیه حسنی، کارشناس ارشد مطالعات خاورمیانه

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار