بانک یاکوزا و میتسوبیشی | فراتاب
کد خبر: 6330
تاریخ انتشار: 27 خرداد 1396 - 21:54
با بزرگترین بانک ژاپن آشنا شوید :
گروه مالی میتسوبیشی UFJ (Mitsubishi UFJ Financial Group) شرکت خدمات مالی و بانکداری ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی، همچنین عرضه انواع وام و ارائه خدمات کارت‌های اعتباری، فعالیت می

 

به گزارش فراتاب گروه مالی میتسوبیشی UFJ (Mitsubishi UFJ Financial Group) شرکت خدمات مالی و بانکداری ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری خرد، بانکداری شرکتی، بانکداری سرمایه‌گذاری و بانکداری اختصاصی، همچنین عرضه انواع وام و ارائه خدمات کارت‌های اعتباری، فعالیت می کند. این گروه بازوی مالی کمپانی میتسوبیشی بوده و در حال حاضر یکی از ارکان اصلی این شرکت، محسوب می‌شود.

قدمت این گروه مالی و بانکداری به قرن گذشته و سال 1880 باز می گردد. در آن زمان بانکی به نام بانک سکه ای یوکوهاما (Yokohama Specie Bank) فعالیت می کرد. این بانک بعد ها به بانک توکیو تغییر نام داد. در همین سال بانک میتسوبیشی با مسئولیت محدود توسط یک سامورایی سابق به نام یاتورو ایوازاکی (Yataro Iwasaki) تاسیس شد. در سال 1919، بانک میتسوبیشی وظیفه تامین مالی شرکت میتسوبیشی زابیتسو (Mitsubishi zaibatsu) را که امروزه در زمینه صنایع سنگین فعالیت می کند را بر عهده گرفت و این وضعیت تا ماه آوریل سال 1996 که بانک میتسوبیشی و بانک با مسئولیت محدود توکیو با یکدیگر ادغام شدند ادامه داشت.

در جولای سال 2004، گروه مالی UFJ (UFJ Holdings) که چهارمین گروه مالی ژاپن از نظر بزرگی و سرمایه به شمار می آمد تلاش کرد با شرکت MTFG ادغام شود و این ادغام در 1 اکتبر سال 2005 به پایان رسید. یو اِف جی خود از ادغام با شرکت مالی بانکی تویو (Toyo) که قسمتی از شرکت خودرو سازی تویوتا موتورز بود به وجود آمده بود. این در حالی بود که رئیس تویوتا ریاست UFJ را بر عهده داشت که بعد ها یکی از بزرگترین ضرر های مالی تاریخ را متحمل شد.

چندی بعد UFJ از سوی دولت ژاپن متهم به همکاری با یاکوزا (مافیا ژاپن) در زمینه های مالی شد. با این حال UFJ در آن زمان یکی از بزرگترین سهامداران تویوتا بود. واحد اصلی بانکی MTFG، بانک توکیو میتسوبیشی، و UFJ بانک تا تاریخ 1 ژانویه به طور جداگانه فعالیت می کردند تا اینکه تمامی این شرکت های با یکدیگر ادغام شدند و بانک توکیو میتسوبیشی UFJ به وجود آوردند.

در سپتامبر 2008 گروه مالی MUFG  با گروه مالی مورگان استنلی توافقنامه ای را امضا کرد که بر اساس آن 20 درصد از سهام این شرکت آمریکایی به MUFG تعلق گرفت. گروه مالی میتسوبیشی UFJ  در حال حاضر با دارایی بیش از ۲٫۵ تریلیون دلار به‌عنوان بزرگترین موسسه مالی کشور ژاپن شناخته می‌شود. همچنین با سرمایه در گردشی معادل ۱٫۷ تریلیون دلار، پس از سیتی گروپ، دومین شرکت خدمات مالی جهان به‌شمار می‌آید. دفتر مرکزی این شرکت در شهر چیودا، توکیو، ژاپن قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس توکیو معامله می‌شود. گروه مالی میتسوبیشی UFJ همچنین جزئی از شاخص نیکی ۲۲۵ محسوب می‌شود.

ریاست این گروه مالی در حال حاضر با کیوشی سونو ( Kiyoshi Sono) است. این بانک بزرگ ژاپی در حال حاضر در بیشتر کشورهای جهان از جمله آمریکا و کانادا به کار خدمات بانکی مختلف مشغول است و تعداد کارمندان آن در سال 2015 به رقم 106.800 نفر می رسد. در سال 2016، گروه مالی میتسوبیشی UFJ در رتبه پنجم بزرگترین بانک های جهان از نظر سرمایه (در حدود 2,597.96میلیارد دلار)  قرار دارد.

منبع: عصر اقتصاد

نظرات
آخرین اخبار