انتخاب كتاب «پنجاه متفکر بزرگ روابط بین‌الملل» به عنوان کتاب برتر در حوزه‌ی علوم سیاسی | فراتاب
کد خبر: 631
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1394 - 02:37
توسط مهرنامه اعلام شد

 به گزارش  فراتاب كتاب «پنجاه متفکر بزرگ روابط بین‌الملل» به عنوان کتاب برتر در حوزه‌ی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل جشنواره‌ی مهرنامه برگزيده شد .

در شماره46 مهرنامه  ويژه نامه نوروز 95 كه به نظر نگارنده بهترين بخش  اين مهرنامه، جشنواره كتابي است كه در اين شماره منتشر شده است. در اين بخش 70 كتاب برگزيده شده است و 14 كتاب به انتخاب داوران و مشاوران علمي مهرنامه انتخاب شده است.در اين جشنواره كتاب علوم انسانی که در ۷ گروه علوم سیاسی، علوم اجتماعی، علم اقتصاد، تاریخ و خاطرات، اندیشه سیاسی، فلسفه و الهیات، زبان و ادبیات به معرفی و انتخاب کتاب برتر می پردازد.

 کتاب «پنجاه متفکر بزرگ روابط بین‌الملل» در جشنواره‌ی مهرنامه در میان ۷۰ کتاب برگزیده از کتاب‌های سال ۱۳۹۴ به عنوان کتاب برتر حوزه‌ی علوم سیاسی و روابط بین‌الملل (ترجمه) انتخاب شد.

کتاب " پنجاه متفکر بزرگ روابط بین‌الملل" اثر مارتین گریفیتس، استیون روچ و اسکات سولومون با ترجمه علیرضا طیب در نشر نی منتشر شده است. این کتاب می‌کوشد پیچیدگی و فریبایی بین‌الملل را از پشت عینک پرنفوذترین اندیشمندان آن به نمایش بگذارد؛ تلاشی است هم برای معرفی نظریه‌پردازانی که سهمی اساسی در نحوهٔ اندیشیدن ما دربارهٔ روابط بین‌الملل داشته‌اند و هم آشناساختن خوانندگان با برخی از اندیشمندان بزرگی که رویدادهای بین‌المللی سال‌های آغازین سدهٔ بیست‌ویکم و گرایش‌های جدید پاگرفته در رشتهٔ روابط بین‌الملل را از لحاظ نظری و عملی روشن ساخته یا در ادامهٔ روشنگری‌های پیشین خود بدانها پرداخته‌اند

در مورد این متفکران، ضمن ارائهٔ چکیده‌ای از آثار هریک به همراه اطلاعاتی از زندگی‌نامهٔ آنان، راهنمایی از مهم‌ترین آثارشان نیز برای مطالعهٔ بیشتر معرفی شده است
این کتاب در 612 صفحه، قطع رقعی و با قیمت 28 هزار تومان در نشر نی در دسترس علاقمندان است

نظرات
آخرین اخبار