پیشروی کردها در رقه آهسته اما پیوسته! | فراتاب
کد خبر: 6266
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1396 - 22:33
درگیریها در رقه در حال افزایش است
نیروها ی دمکراتیک سوریه اعلام کرد که عملیات برای پس گرفتن رقه پایتخت داعش در سوریه از دوشنبه با حضور 16 گروه نظامی آغاز شده است و این نیروها از جهت شرقی ودرگیری با نیروهای داعش توانسته اند بعضی از ساحتمان ها را در محله المشلب به کنترل خود در بیاورند.

فراتاب گروه بین الملل، طلال سلو، سخنگوی نیروها ی دمکراتیک سوریه اعلام کرد که عملیات برای پس گرفتن رقه پایتخت داعش در سوریه از دوشنبه  با حضور 16 گروه نظامی آغاز شده است.

به گفته سلو، این عملیات از سه جهت شمال، شرق و غرب رقه آغاز شده است  که با توجه به شرایط سخت این نبرد نمی توان زمان دقیقی را برای پایان آن اعلام نمود. وی ضمن تشکر از حمایت های همه جانبه ائتلاف بین المللی ضد داعش گفت که تلاش ها ی بعضی کشورها برای عدم شروع این عملیات با شکست مواجه شده است.

در بیانیه نیروهای دمکراتیک سوریه  آمده است: «پس از مقاومت قهرمانانه در دیرالزور، منبج و کوبانی و آزادسازی همه روستاهای اطراف رقه، امروز آغاز نبرد بزرگ آزادسازی پایتخت جعلی تروریسم و تروریستها را اعلام میکنیم».

در این جنگ «یگانهای مدافع خلق، یگانهای مدافع زنان، جیش الثوار، جبهة الأکراد، لواء الشمال الدیمقراطی، قوات العشائر، لواء مغاویر حمص، صقور الرقة، لواء التحریر، لواء السلاجقة، قوات الصنادید، شوراهای نظامی سریانی، منبج و دیرالزور، نیروهای رنجر، قوات الحمایة الذاتیة، مجلس الرقة المدنی،“مجلس سوریا الدیمقراطیة، و عشایر سرشناس منطقه» حضور دارند. پس از ورود این نیروها از جهت شرقی  ودرگیری با نیروهای داعش توانسته اند بعضی از ساحتمان ها را در محله المشلب به کنترل خود در بیاورند.

نظرات
آخرین اخبار