۱۵ سال زندان و کار اجباری برای دانشجوی آمریکایی | فراتاب
کد خبر: 625
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 16:02
کره شمالی یک دانشجوی ۲۱ ساله آمریکایی را به ۱۵ سال زندان همراه با کار اجباری محکوم کرد.

به گزارش فراتاب ،اوتو وورم بیر متهم است یک پوستر تبلیغات سیاسی رژیم کمونیستی کره شماری را از هتل محل اقامتش در پیونگ یانگ، پایتخت دزدیده است. او در ماه ژانویه گذشته و در حال خروج از کشور در فرودگاه دستگیر شد. این دانشجو اعتراف کرده است که این پوستر را از بخش ویژه کارکنان هتل دزدیده است.

به نوشته روزنامه های کره شمالی، او اعتراف کرده است که به تقاضای یک عضو کلیسای متدیست آمریکا دست به این اقدام زده و مادر یکی از دوستانش به او وعده داده که در صورت موفقیت یک خودروی ده هزار دلاری به او خواهد داد و در صورت زندانی شدن دویست هزار دلار به خانواده اش پرداخت خواهد کرد.

تلویزیون کره شمالی تصاویری از این دانشجو را در حالی که گریه می کرد نمایش داد. برخی ناظران معتقدند اجرای سناریوی اعتراف گیری تلویزیونی که همواره از سوی کره شمالی بکار گرفته شده است را می توان نخستین قدم برای آزادی احتمالی این دانشجو دانست.

در حال حاضر دو آمریکایی دیگر در کره شمالی در زندان هستند.

محکومیت این دانشجوی آمریکایی در زمانی بسیار حساس رخ می دهد. کره شمالی با چهارمین آزمایش هسته ای و آزمایش موشکی اخیر خود ایالات متحده و کره جنوبی را به حملات هسته ای تهدید کرده است و آمریکا نیز در تلاش است که تحریم های بین المللی علیه کره شمالی را تشدید کند.

نظرات
آخرین اخبار