کد خبر: 622
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1394 - 13:47
پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری همه پرسی برای وارد کردن تغییرات به قانون اساسی در تاجیکستان انتقاد کرد و آن را مغایر با حقوق شهروندان این کشور دانست.

 

به گزارش روز سه شنبه رادیو تاجیکی به نقل از خبرگزاری فارس، پارلمان اروپا با انتشار بیانیه‌ای از برگزاری همه پرسی برای وارد کردن تغییرات به قانون اساسی در تاجیکستان انتقاد کرد و آن را مغایر با حقوق شهروندان این کشور دانست.
در این بیانیه که با عنوان "همه پرسی در تاجیکستان و واکنش اتحادیه اروپا" منتشر شده، از جمله آمده است که محیط سیاسی سرکوب‌گرانه همراه با اقتصاد ضعیف در تاجیکستان باعث ناامیدی شهروندان این کشور شده و آنها را به سوی گروه‌های افراطی سوق می‌دهد.
پارلمان اروپا افزایش شهروندان در صف داعش را همچنین تهدیدی برای این قاره دانسته است و به گفته نمایندگان این پارلمان، تعداد شهروندان تاجیکستان در صفوف داعش در حال افزایش است و اکنون حدود دو هزار نفر را تشکیل می‌دهد.
این دومین واکنش سازمان‌های معتبر بین‌المللی در روزهای اخیر به همه پرسی اصلاح قانون اساسی تاجیکستان است. روز ۹ مارس نیز "دیوید کی" گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد پس از یک هفته سفرش به دوشنبه در نشست مطبوعاتی از مقامات تاجیکستان خواست که از برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور خودداری کنند زیرا این همه پرسی در شرایط تعقیب و فشار به احزاب سیاسی، به ویژه جریانات دین محور و مطبوعات مستقل برگزار می‌شود.

نظرات
آخرین اخبار