کره شمالی یک سلاح ضدهوایی جدید را آزمایش کرد | فراتاب
کد خبر: 6219
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1396 - 19:51
در حالی دیروز خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش یک سامانه جدید ضد هوایی توسط «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور خبر داد که چند ساعت بعد رسانه‌ها اعلام کردند آمریکا سومین ناو هواپیمابر خود را در آب‌های اقیانوس آرام غربی در مجاورت سواحل شبه جزیره کره مستقر کرده

 

فراتاب - گروه بین الملل: خبرگزاری رسمی کره شمالی سامانه جدید ضد هوایی توسط اکادمی علوم دفاعی ملی کره شمالی طراحی و ساخته شده است. کره شمالی از اوایل سال گذشته تلاش زیادی را برای تولید و توسعه سامانه‌های تسلیحاتی جدید آغاز کرده و به پیشرفت بی سابقه ای در قابلیت های موشک بالستیک دست یافته است. کره شمالی این مساله را مخفی نکرده است که برای توسعه موشک های دوربرد با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای که بتواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد، تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده است.

تحریم های شورای امنیت و تحریم‌های یکجانبه برخی کشورها تاکنون نتوانسته است مانع از گسترش برنامه های موشکی و اتمی این کشور شود. کره شمالی اخیرا یک فروند موشک بالستیک دیگر آزمایش کرده است. رهبر کره شمالی به همراه 3 مشاور ارشد نظامی اش که ظاهرا بیشترین نقش را در توسعه برنامه‌های موشکی دارند، بر آزمایش این سامانه جدید ضد هوایی نظارت کرده اند. آزمایش اخیر موشک بالستیک میان برد موفقیت آمیز بوده است و این کشور در مراحل نهایی نصب کلاهک اتمی بر روی موشک های بالستیک قرار دارد.

از سوی دیگر به گزارش اسپوتنیک، مقامات آمریکایی اعلام کردند ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز در این چارچوب راهی منطقه شده است.   اوضاع در شبه جزیره کره طی ماه‌های اخیر به علت یک رشته پرتاب‌های موشکی و آزمایش‌های هسته‌ای از سوی کره شمالی متشنج شده است. آمریکا در واکنش به اقدامات پیونگ یانگ نخست ناو هواپیمابر یو اس اس کارل وینسون و سپس ناو هواپیما بر یو اس اس رونالد ریگان را در منطقه مستقر ساخت.

نظرات
آخرین اخبار