حل مشکلات سوریه تنها به دست مردم سوریه ممکن است | فراتاب
کد خبر: 6195
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1396 - 23:18
دیدگاه سخنگوی وزارت خارجه در قبال کردهای سوریه
معتقد هستیم که مسائل و مشکلات بحران سوریه تنها به دست مردم این کشور و از طریق یک راه حل سیاسی جامع می تواند حل گردد

بهرام قاسمی در گفت و گو با فراتاب در حاشیه کنفرانس خبری سخن گویی خود در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت کُرد های سوریه و مواضع ایران در این مورد با تاکید بر نقش اساسی همه مردم سوریه در حل و فصل سیاسی بحران این کشور گفت: ما بارها مواضع خود را در مورد سوریه اعلام کرده ایم و معتقد هستیم که مسائل و مشکلات بحران سوریه تنها به دست مردم این کشور و از طریق یک راه حل سیاسی جامع می تواند حل گردد
قاسمی ادامه داد: هیچ راه حلی غیر از اعتنا و توجه به نظر وخواسته مردم از طریق سیاسی برای حل بحران سوریه وجود ندارد و همه مردم سوریه به تناسب جمعیت و جایگاهی که دارند در روند سیاسی و در چارچوب تمامیت ارضی و حاکمیت ملی آن کشور می توانند نقش آفرینی کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه با نام بردن از عراق و لبنان به عنوان نمونه هایی از حضور تمام اقوام و مردم در دولت های مستقر در این کشورها گفت: در این کشورها حکومت با حضور تمامی اقوام و مذاهب شکل گرفته و در سوریه نیز همه گروه ها می توانند با استفاده از این نوع الگو های منطقه ای و تطبیق آن با شرایط آن کشور و مواضع خود را بیان کنند. مهم این است که در چهارچوب مسائل مختلف گروه ها و اقوام این کشور راهکار مسالمت آمیزی برای بیان مواضع و همکاری و همراهی خود داشته باشند.
وی افزود: همه باید کمک کنند که درگیری و کشتار در سوریه که باعث نابودی ساختار های مهم این کشور شده است متوقف شود.
قاسمی با تاکید بر نقش مردم سوریه گفت: حل بحران سوریه فقط از طریق راهکارهای سیاسی قابل حل می باشد . تاکید می کنم مردم سوریه اعم از اقوام و مذاهب مختلف در یک روند دمکراتیک بتوانند سهم خود را در اعلام نظر و ایده های خود داشته باشند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد آینده مذاکرات سیاسی سوریه بعد از اجلاس ژنو گفت: ما به زودی اجلاس ژنو را داریم که تحت نظر سازمان ملل برگزار می شود و بسته به چگونگی و پیشرفت مذاکرات زمان آن به طول خواهد انجامید. ضمن آن که پیش از آستانه 5 که در اواخر تیر ماه برگزار خواهد شد، یک نشست کارشناسی در انکارا بین سه کشور برگزار می گردد.

نظرات
آخرین اخبار