تداوم ریاست جمهوری روحانی برای احقاق خواسته‌های کردها ضروری است | فراتاب
کد خبر: 6168
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1396 - 14:26
جلال جلالی‌زاده
در چهار سال اول عملکرد دولت تدبیر و امید، در استفاده از فرمانداری‌ها و بخشداری‌های از نیروهای کرد و اهل سنت نشان داد که آقای روحانی، رویکردی بازتر و مواضعی مثبت‌تر را نسبت به کردها داشته است

 

فراتاب- پرونده ویژه انتخاباتی: کردها در انتخابات همواره مطالبه‌محور شرکت کرده‌اند. روند مشارکت مناطق کردنشین بر محوریت خواست مطالبات بوده و آن‌ها این انتظار را داشته‌اند که رئیس جمهوری و یا هر شخصیتی که از سوی آنان برگزیده می‌شود، خواسته‌های آنان را محقق کند. یعنی رئیس جمهور حقوق قانونی و شهروندی آنان را پی‌گیری و در عمل اجرایی کند.

در چهار سال اول عملکرد دولت تدبیر و امید، در استفاده از فرمانداری‌ها و بخشداری‌های از نیروهای کرد و اهل سنت نشان داد که آقای روحانی، رویکردی بازتر و مواضعی مثبت‌تر را نسبت به کردها داشته است. واقعیت این است که در دوره اول ریاست حسن روحانی اقداماتی مثبت و نیمه تمام در موضوعاتی همانند حقوق شهروندی و مناطق آزاد تجاری انجام گرفت و برای پی‌گیری و ادامه این روند این ضرورت وجود دارد که روحانی یک دوره 4 ساله دیگر ریاست جمهوری را برعهده داشته باشد. در این میان، ما به عنوان شهروندان کرد امیدوار هستیم که ناعدالتی‌ها در سطح کشوری نسبت به نخبگان کرد برطرف شود.

باید این واقعیت را بپذیریم که در دور آینده دولت روحانی، نسبت به مناطق کردنشین دیدگاه بازتری دارد و می‌تواند در حل مشکلات غرب کشور نقش بهتری را ایفاء کند. نمادهای این امر را می‌توان به وضوح در سال اول ریاست جمهوری روحانی مشاهده کرد.

 

باز نشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار