ادامه سیاست موفق ایران تضمینی برای رشد اقتصادی | فراتاب
کد خبر: 6158
تاریخ انتشار: 26 اردیبهشت 1396 - 22:02
شرق شناس صرب با اشاره به وضعیت بسیار حساس در خاورمیانه و جهان گفت: ادامه سیاست موفق ایران تضمینی برای رشد اقتصادی داخلی و عاملی مهم برای ادامه حفاظت از ثبات منطقه است.

راده بوژوویچ گفت: ایران عامل صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه و حافظ خلیج فارس است بنا بر این انتخابات ایران در این زمان نه تنها برای این کشور بلکه برای تمامی منطقه و جهان اهمیت ویژه دارد.
وی با اشاره به پیشرفت های ایران در چند سال گذشته به ویژه در 4 سال اخیر که موجب استمرار ثبات در منطقه شد، گفت: ایران با هوشیاری، تحمل و ذکاوت در مذاکرات با گروه 1+5 توانست موفقیت بزرگی را بدست بیاورد و چنین موفقیتی ضمانتی برای رشد اقتصادی کشور محسوب می شود و باید این سیاست را حفظ کرد.
شرق شناس صرب که نویسنده کتاب های متعددی است، تصریح کرد: ملت ایران همیشه دولت را در سیاست هایش حمایت می کند و درصد بالای شرکت مردم در انتخابات تاکیدی بر همراهی مردم با دولت و حضور مستمر آنان در مسائل کشوری است.
استاد سابق دانشکده زبان شناسی داشنگاه بلگراد همچنین به درگیری در برخی از کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: ایران که خود تجربه تلخ جنگ را به یاد دارد به این امر کاملا واقف است که نا امنی و بی ثباتی کشورها عامل بازدارنده رشد اقتصادی می باشد.
بوژوویچ، منطقه خاورمیانه را از مناطق پر تنش، چالش با مشکلات امنیتی بسیار در جهان خواند و افزود: این منطقه با غنی بودن منابع طبیعی انرژی مانند نفت و گاز و معادن مختلف همواره با مشکلات و مخاطره های زیادی مواجه است و برخی از قدرت های جهانی بخاطر دسترسی به این منابع گسترده، آرامش و امنیت و ثبات را از دولت ها و ملت های منطقه سلب کرده اند.
وی در ادامه گفت: ایران نیز که در این منطقه پر تلاطم واقع شده تلاش می کند که از گسترش تنش و چالش های امنیتی جلوگیری کند. ایران از کشورهای پیشرو در مبارزه با تروریسم است و در این راستا به موفقیت های بزرگی نایل شده و برای حفظ امنیت نیز در چارچوب امکاناتی که دارد فعال و کوشا است.
رئیس سابق دانشکده زبان شناسی دانشگاه بلگراد ادامه داد: ایران بعنوان کشوری پیشرو و عامل صلح و ثبات در منطقه جایگاه بسیار مهمی در خاورمیانه دارد و نه تنها از منافع خود بلکه از منافع دیگر کشورها حقانه دفاع می کند.
وی همچنین به دسیسه های امپریالیسم و اتهامات و تهدیدهای مختلف به ایران در سالیان اخیر که همواره نیز ادامه دارد، اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با سیاست های صحیح خود توانست برغم مسائلی که دیگران برای آن بوجود آوردند به موفقیت های چشمگیری در حوزه های مختلف دست یابد و با اتکا به صنایع داخلی و کارشناسان بومی در بسیاری از موارد به خودکفایی دست یافت و به کشوری صادرکننده تبدیل شد.
استاد صرب همچنین اشاره کرد: ایران نه تنها برای خاورمیانه بسیار مهم تلقی می شود بلکه بسیاری از کشورهای اروپایی به اهمیت این کشور برای حل و فصل چالش های مختلف جهانی بخوبی واقف هستند و می دانند که رفع برخی از تنش ها و بحران های جهانی بدون حضور و مشارکت ایران در مذاکرات امکان پذیر نیست.
وی سیاست ایران را برای حل مسائل صرفا از راه های صلح آمیز بویژه مذاکرات ستود و ثبات سیاسی را برای پیشرفت های اقتصادی یکی از اصل های مهم دانست و گفت: جنگ افروزی، زورگویی و تحریم بر کشورها که برخی از آن پیروی می کنند نمی تواند راهگشای مسایل و مشکلات جهانی باشد و اساسا تداخل مسایل سیاسی با اقتصادی یک اقدام غیر اخلاقی و ناپسند در نزد افکار عمومی جهان است، بنابراین مسائل سیاسی باید در جای خود و با مذاکره حل و فصل شود و از ورود آن به اقتصاد جلوگیری کرد.
شرق شناس صرب در ادامه گفت و گو با ایرنا گفت: مردم ایران با هوشیاری و دانایی و ذکاوت خود به دستاوردهای دولت در چند سال اخیر در زمینه های مختلف واقف هستند و مطمئنا خواهان استمرار چنین سیاستی هستند که در انتخابات نشان خواهند داد.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار