سلام هیتلری تروریست نروژی در دادگاه! | فراتاب
کد خبر: 613
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 08:29
آندرس برایویک، عامل حملات مرگبار در نروژ که دوران حبس خود را می‌گذراند، از شرایط بد زندان انتقاد کرده و خواستار بهبود وضعیت حبس خود شده است. او در هنگام ورود به جلسه دادگاه برای بررسی این موضوع، با سلام هیتلری وارد شد.
آندرس برایویک، در جلسه روز سه‌شنبه (۱۵ مارس) دادگاه

به گزارش فراتاب روز ۲۲ ژوئیه سال ۲۰۱۱ یکی از سیاه‌ترین و غم‌بارترین روزهای تاریخ نروژ بود. در این روز آندرس بهرینگ برایویک، راستگرای افراطی نروژ ۷۷ نفر را به قتل رساند. ۶۹ نفر آنها در جزیره اوتوئیا و ۸ نفر نیز در اسلو کشته شدند.

برایویک که گرایش‌های ضداسلامی دارد، در همان روز بازداشت و در دادگاه به ۲۱ سال حبس محکوم شد. او در آن زمان گفته بود که قصد داشته با این اقدام جلوی اشغال نروژ توسط مسلمانان و خارجی‌ها را بگیرد.

او اکنون بیش از چهار سال است که در حبس انفرادی به سر می‌برد و شرایط کنونی خود را "غیرانسانی و تحقیرآمیز" خوانده است. برایویک که اکنون ۳۷ سال دارد، به همین دلیل از دولت نروژ شکایت کرده است. وکیل مدافع برایویک گفته است که حبس انفرادی "تأثیری مخرب بر سلامتی روحی موکلش می‌گذارد و به این خاطر باید شرایط حبس تغییر کند".

نخستین جلسه دادگاه برای بررسی این موضوع که روز سه‌شنبه (۱۵ مارس / ۲۵ اسفند) برگزار شد، با حضور جنجال‌برانگیز برایویک همراه بود. او با سری تراشیده قدم به دادگاه گذاشت، به هنگام ورود دست راست خود را بالا برد و به خبرنگاران و عکاسان سلام هیتلری داد. قرار است در جریان نشست‌های دادگاه تا روز جمعه (۱۸ مارس / ۲۸ اسفند) درباره درخواست برایویک تصمیم‌گیری شود.

 

 

نظرات
آخرین اخبار