کد خبر: 6118
تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1396 - 01:20
محمدبن سلمان:
باوجود تأکید مردم مصر بر حاکمیت بر دو جزیره تیران و صنافیر در دهانه خلیج عقبه، جانشین ولیعهد سعودی بار دیگر این جزایر را متعلق به عربستان دانست.

فراتاب - گروه بین الملل: باوجود تأکید مردم مصر بر حاکمیت بر دو جزیره تیران و صنافیر در دهانه خلیج عقبه، جانشین ولیعهد سعودی بار دیگر این جزایر را متعلق به عربستان دانست. «محمد بن سلمان»، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع سعودی دو جزیره تیران و صنافیر را متعلق به عربستان دانست و مدعی شد که این دو جزیره در مصر و عربستان و نهادهای بین‌المللی به نام دو جزیره سعودی ثبت‌شده است.

دولت مصر به ریاست «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر در این توافقنامه اعلام کرد که حاکمیت بر دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان منتقل خواهد شد. اعلام این خبر موجی از خشم، اعتراض و مخالفت مصری‌ها را به همراه داشت و شخصیت‌های رسانه‌ای و سیاسی مصر به این امر معترض شدند و برخی از شخصیت‌های مصری علیه این توافقنامه به دادگاه مصر شکایت کردند که دادگاه حکم به بطلان توافقنامه داد. اما دادگاهی در قاهره ماه گذشته میلادی حکم به بطلان حکم قضایی داده بود که باعث توقف انتقال حاکمیت دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان می‌شد. پرونده دو جزیره تیران و صنافیر مدتی بود که مسکوت مانده بود اما جانشین ولیعهد سعودی سه‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی مصر بار دیگر آن را مطرح کرد. محمد بن سلمان گفت: «مشکلی درخصوص مسئله دو جزیره وجود ندارد. آنچه انجام شد، فقط ترسیم مرزها بود. قاهره و ریاض از یک وجب خاک خود صرف‌نظر نکرده‌اند.»

نظرات
آخرین اخبار