برپایی ۶۶ مجسمه‌ گرگ در مخالفت با نژادپرستی | فراتاب
کد خبر: 609
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 07:44
یک هنرمند آلمانی مجسمه‌هایی به قامت گرگ‌های درنده ساخته و در میدان اصلی شهر درسدن به تماشای عموم گذاشته است. او اثر هنری خود را، موضع‌گیری علیه طرفداران احزاب راست افراطی و مخالفان پناهجویان توصیف کرده است.

راینر اوپلکا، هنرمند اهل آلمان، در تازه‌ترین مجموعه‌ی هنری خود علیه "خارجی‌ستیزی و نفرت‌پراکنی" موضع گرفته است.

در میدان اصلی شهر درسدن آلمان ۶۶ مجسمه‌ی بزرگ فلزی به چشم می‌خورد که شکل و شمایل گرگ دارند.

درسدن بزرگ‌ترین پایگاه و محل گردهمایی طرفداران جنبش ضدخارجی و ضدپناهجوی "پگیدا" شناخته می‌شود. مجسمه‌ها در قامت گرگ‌هایی سرخ‌رنگ هستند که دهان خود را در وضعیت خشم و حمله برای دریدن باز کرده‌اند.

طول هر مجسمه‌ به دو متر می‌رسد و مجسمه‌ها درست جلوی کلیسای جامع شهر درسدن، جایی که بسیاری از راهپیمایی‌های پگیدا هم همان‌جا برگزار می‌شود، نصب شدند. راینر اوپلکا در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که پروژه‌ی هنری تازه در مخالفت با "نئونازی‌ها، طرفداران پگیدا، اعضای حزب دست راستی و افراطی آلترناتیو برای آلمان و هرکسی است که فکر می‌کند باید به مغز پناهجویان تیر شلیک کرد."

این هنرمند در پاسخ به این سوال که آیا نگران نیست که حامیان گروه‌های دست راستی مجسمه‌های اثر هنری او را تخریب کنند، پاسخ داد: «شاید بتوانند مجسمه را منهدم کنند. اما اندیشه نهفته در پشت این اثر و انسانیت را نمی‌توانند از بین ببرند.» این هنرمند ابراز امیدواری کرد که اثر هنری تازه‌اش باعث شود تا افراد جامعه بیشتر درباره‌ی خطرات "نژادپرستی و خشونت ناشی از آن" بحث و تأمل کنند.

این اثر هنری قرار است تا روز ۲۳ مارس در میدان اصلی شهر درسدن در معرض دید عموم باقی بماند. اوپلکا قصد دارد بعد از درسدن، گرگ‌های فلزی خود را به شهرهای بزرگ آلمان از جمله برلین ببرد و در معرض دید عموم قرار دهد. درسدن مرکز ایالت زاکسن آلمان است. این ایالت در ماه‌های اخیر با افزایش چشمگیر تحرکات نژادپرستانه و خشونت‌های ناشی از تعصبات ملی مواجه بوده است.

 

 

نظرات
آخرین اخبار