کد خبر: 607
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 07:44
عملیات ضدترور نیروهای پلیس در بروکسل در رابطه با سوءقصدهای پاریس به درگیری مسلحانه انجامید. دو فرد مظنون به تروریست پس از تیراندازی و مجروح کردن سه مأمور پلیس متواری شده‌اند و پیگرد آن‌ها در جریان است.

عملیات تفتیش نیروهای امنیتی پلیس بلژیک در بروکسل به تیراندازی شدید انجامید که در پی آن سه مأمور پلیس را مجروح شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی دادستانی بلژیک، عملیات تفتیش که روز سه‌شنبه ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) در منطقه فورست در جنوب صورت گرفت، هنوز ادامه دارد.

گفته می‌شود دو فرد مظنون به فعالیت تروریستی به هنگام تفتیش یک خانه به سوی نیروهای پلیس آتش گشودند و سپس متواری شدند.

دو افسر پلیس به طور سطحی مجروح شده‌اند و مأمور پلیس سوم از ناحیه گوش و سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه "لا درنیر اور" گفته است که دو فرد مسلح متواری شده‌اند و پلیس برای دستگیری آن‌ها بسیج شده است.

این عملیات در پی تلاش نیروهای امنیتی بلژیک برای یافتن عاملان ترورهای پاریس در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ است که ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت.

برخی از عاملان ترورهای پاریس در منطقه بحران‌زده‌ی شهر بروکسل به نام مولنبک زندگی می‌کردند و پلیس از مشخصات و گرایش‌های افراطی آن‌ها مطلع بوده است.

در پی ترورهای پاریس انتقادها علیه عملکرد نارسای پلیس بلژیک بالا گرفته است.

از نوامبر ۲۰۱۵ بدین سو ۱۱ نفر از سوی نیروهای امنیتی بلژیک دستگیر شده‌اند که ۸ تن از آن‌ها هنوز در بازداشت تحقیقاتی به سر می‌برند.

یکی از عاملان اصلی ترورهای پاریس، صلاح عبدالسلام، که در منطقه مولنبک بروکسل بزرگ شده است، هنوز تحت پیگرد پلیس است.

نظرات
آخرین اخبار