نیروهای آمریکای از پایگاه اینجرلیک خارج می شوند | فراتاب
کد خبر: 6021
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1396 - 21:12
آمریکا در حال ساخت یک پایگاه هوایی در شمال سوریه
دیکا فایل به نقل از منابع نظامی خود مدعی شد که تیم مهندسی آمریکا در حال فعالیت بیست و چهار ساعته برای ساختن یک پایگاه بزرگ جدید هوایی در شمال سوریه هستند و نیروهای آمریکایی پایگاه اینجرلیک در ترکیه را ترک خواهند کرد

فراتاب سرویس بین الملل، پایگاه خبری  «دبکا فایل»  به نقل از منابع نظامی خود مدعی شد که تیم مهندسی آمریکا در حال فعالیت بیست و چهار ساعته برای ساختن یک پایگاه بزرگ جدید هوایی در شمال سوریه هستند وبا بیان اینکه نیروهای آمریکایی پایگاه اینجرلیک در ترکیه را ترک خواهند کرد، نوشت: در حالیکه کاخ سفید از پاسخ به هرگونه سوال مربوط به حمله آمریکا به پایگاه سوریه طفره فت، دولت ترامپ  با تمام توان در حال پیش بردن پروژه عظیم آماده کردن یگان نیروی هوایی آمریکا برای خروج از پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه -که از سال  2002 مورد استفاده آمریکایی ها ست- می‌باشد. این واحدها قرار است در پنج پایگاه هوایی جدید و گسترش یافته در سوریه مستقر شوند.  

بر اساس این گزارش، قطب آنها در منطقه الطبقه در 40 کیلومتری غرب رقه پایتخت داعش در سوریه خواهد بود. مقر بعدی درفرودگاه هجار در منطقه رمیلان خواهد بود. دو حوزه هوایی کوچک دیگر نیز در منطقه قامشلی و پایگاه پنجم نیز منطقه تحت کنترل کردها در کوبانی در نزدیکی مرز سوریه و ترکیه خواهد بود.  

منطقه الطبقه همچنین به نقطه اصلی مونتاژ برای نیروی مشترک آمریکا، کردها و نیروهای قبیله‌ای عرب برای عملیات در رقه تبدیل خواهد شد. 

دبکا فایل نوشت: وقتی که کار احداث این پایگاه به پایان برسد، افزایش پایگاه های هوایی این امکان را به آمریکا می‌دهد که به مانند روسیه در سوریه، بتواند تعداد جنگنده‌ها و بالگردهای نظامی خود را در سوریه دو برابر کند.   

قرار است 2500 نفر از پرسنل نظامی آمریکا که در پایگاه اینجرلیک در ترکیه مستقر هستند، در پایگاه هوایی الطبقه مستقر شوند. 

این پایگاه نوشته است  که ارتش آلمان نیز به مانند آمریکا، در شرف ترک پایگاه اینجرلیک است و به دنبال موقعیت جدید در  قبرس و اردن می‌باشد. 

این پایگاه اسرائیلی در خصوص دلایل خروج آلمان‌ها و آمریکایی‌ها از پایگاه اینجرلیک نوشت: آلمان ها بخاطر بحران روابط خود با آنکارا این پایگاه را ترک می‌کنند. آمریکایی ها نیز در حال ترک این پایگاه هستند؛ زیرا ریس جمهور دونالد ترامپ خواهان روابط سرد  آمریکا با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور، و ارتش ترکیه است. 

دبکا فایل در پایان نوشت: پنج پایگاه آمریکا در سوریه بخشی از استراتژی سه جانبه ترامپ و با هدف «مبارزه با تروریسم»، «مسدود کردن دستیابی زمینی و هوایی ایران به سوریه» و «فراهم کردن سپر نظامی در مناطق محصور نیروهای کرد سوریه -یگان‌های مدافع خلق (YPG) علیه ارتش ترکیه» است.

نظرات
آخرین اخبار