حمله آمریکا و پیچیده تر شدن معادلات سوریه | فراتاب
کد خبر: 6005
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1396 - 21:38
دکتر یوسف مولایی
وضعيت سوريه مانند توپ بيلياردى است كه با هر ضربه مسير خود را تغيير داده و منطقه صلح دور مى شود اقدام جديد امريكا بى ثباتى را بيشتر خواهد كرد

فراتاب - گروه بین الملل: حمله آمریکا به سوریه بصورت موشکی و در صبح جمعه باعث تبدیل شدن به خبر اول در رسانه های بین المللی شد. در همین زمیته فراتاب کوشیده است با متخصصین مختلف مصاحبه ای ولو کوتاه اما موثر داشته باشد. 

جناب دکتر لطفا نظر خودتان را در خصوص حمله موشکی صبح امروز ایالات متحده آمریکا به سوریه بیان کنید، این حمله چه تاثیری بر آِینده این بحران و بخصوص سرنوشت بشار اسد خواهد داشت؟

وضعيت سوريه مانند توپ بيلياردى است كه با هر ضربه مسير خود را تغيير داده و منطقه صلح دور مى شود اقدام جديد امريكا بى ثباتى را بيشتر خواهد كرد و به ابهامات مر بوط به سرنوشت اسد بيشتر دامن خواهد زد و ممكن است بر توازن نيروها اثر بگذارد.

همچنین به نظر می رسد دولت ترامپ كمك هاى بيشتری روانه مخالفان اسد خواهد نمود و از این نظر مخالفان که وضعیت نامناسبی طی ماه های اخیر داشتند با دلگرمى بيشترى به فعاليت های نظامی ضد اسد خود دست خواهند نمود این امر از سوی دیگر باعث می شود تا مذاكرات جدى صلح به تأخير افتد.

 

 

دکتر یوسف مولایی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار