کد خبر: 591
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1394 - 21:04
گزارش جدید
بر اساس گزارش جدید صندوق کودکان سازمان ملل متحد " یونیسف" هم اکنون ۲/۴ میلیون کودک سوری در اثر این جنگ آواره شده اند و ۱ نفر از هر ۳ کودک سوری هم اکنون هیچ چیز در دنیا به جز جنگ ندیده و ندارد

به گزارش فراتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز صندوق کودکان سازمان ملل متحد " یونیسف" روز دوشنبه اعلام کرد جنگ سوریه شمار زیادی کودک را آواره و سرباز کرده است . درگیری های پنج ساله سوریه موجب آوارگی دو میلیون و 400 هزار کودک سوری شده ، شمار زیادی را به کام مرگ فرستاده و موجب شده است کودکانی که سن آنها به سختی به هفت سال می رسد به عنوان مبارز در عرصه جنگ حضور یابند.

یونیسف در گزارش خود با عنوان " هیچ جایی برای کودکان وجود ندارد" تاکید کرد بیش از هشت میلیون کودک در سوریه و کشورهای همسایه آن به کمک های بشردوستانه فوری نیاز دارند.

در این گزارش آمده است شمار آوارگان سوری که در مناطق تحت محاصره یا مناطق دور از دسترس به سر می برند در مقایسه با سال 2013 دو برابر شده است. دستکم دو میلیون نفر از کسانی که امکان دریافت کمکها را ندارند ، کودک هستند و این بیش از 200 هزار کودک را در مناطق تحت محاصره را شامل می شود.

سازمان ملل متحد اعلام کرد بیش از 450 هزار نفر در مناطق تحت محاصره به سر می برند. 

یونیسف همچنین اعلام کرد 400 کودک سال 2015 کشته شدند.

یونیسف در ادامه گزارش خود درباره روند فزاینده به کار گیری کودکان در عرصه درگیری ها ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش آمده است کودکان از سوی گروه های درگیر در سوریه در ازای ارائه هدایا و حقوق ماهیانه 400 دلار برای پیوستن به درگیری ها ترغیب می شوند.

یونیسف اعلام کرد از سال 2014 تاکنون ، طرف های درگیر در سوریه کودکان کم سن را که سن برخی از آن ها به سختی به هفت سال می رسد در عرصه درگیری ها به کار گرفته اند و بیش از نیمی از کودکان به کار گرفته شده در سال 2015 زیر 15 سال سن داشتند.

در این گزارش آمده است بیش از 151 هزار کودک سوری خارج از سوریه تحت عنوان آواره به دنیا آمده اند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد اعلام کرد تنها حدود 70 هزار کودک آواره سوری در لبنان به دنیا آمده اند. حدود دو میلیون و 800 هزار کودک سوری در این کشور یا کشورهای همسایه امکان تحصیل و حضور در مدرسه را ندارند و دهها مدرسه و بیمارستان در سال 2015 هدف حمله قرار گرفته است. یونیسف همچنین اعلام کرد نیمی از کارکنان مراکز درمانی و پزشکی از سوریه گریخته اند و تنها یک سوم بیمارستان ها فعال هستند.

نظرات
آخرین اخبار