465 هزار نفر کشته از آغاز بحران سوریه تا امروز! | فراتاب
کد خبر: 5902
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1395 - 00:18
آمار تکان دهنده رویترز به نقل از سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه:
سازمان دیدبان حقوق بشر در جدیدترین گزارش خود تعداد کشته های بحران سوریه از آغاز تا به امروز را 465 هزار نفر اعلام کرد

فراتاب - گروه بین الملل: دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است روز دوشنبه اعلام کرد که تاکنون 465000 نفر در جنگ داخلی سوریه مفقود و یا کشته شده اند.

این جنگ در چهارشنبه شش سال پیش با تظاهرات علیه (رئیس جمهور سوریه) بشار اسد آغاز شد. با درگیر شدن قدرتهای جهانی و منطقه ای در این جنگ، داعش توانست با توجه به شرایط به وجود آمده بخش بزرگی از خاک سوریه را به تصرف کند و این امر بزرگترین بحران پناهندگی بعد از جنگ دوم جهانی را باعث گردید.

 این نهاد اعلام کرد: مرگ بیش از 321000 نفر از زمان آغاز جنگ تاکنون را مستند کرده و 145000 نفر دیگر نیز به عنوان مفقودالاثر گزارش شده است.

در میان کشته شدگان 96000 نفر شهروند مدنی (غیرنظامی) وجود دارند. دیدبان اعلام کرد برای احصاء آمار تلفات انسانی از آغاز جنگ تاکنون از شبکه ای ارتباطی گسترده ای در سراسر کشور استفاده می کند.

 نیروهای دولتی (سوریه) و متحدان آن بیش از 83500 نفر را کشته اند که 27500 نفر آنها در طی حملات هوایی و مابقی تحت شکنجه در زندان کشته شده اند.

آتش باری نیروهای شورشی (معارضین دولت)  باعث کشته شدن 7000  غیر نظامی گردیده است. گروهای جهادی دولت اسلامی(داعش) نیز بیش از 3700 نفر غیر نظامی را کشته اند. حملات ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده آمریکا نیز سبب کشته شدن 920 نفر غیر نظامی می باشد و حملات ترکیه نیز که از حامیان معارضین دولت در شمال سوریه می باشد 500 نفر کشته را به آمار فوق افزوده است.

دولت سوریه و روسیه هردو هدف قرار دادن غیرنظامیان و یا کشتن آنان تحت شکنجه و اعدام های فراقانونی را رد می کنند. گروه های معارض سوریه و ترکیه نیز هدف قرار دادن غیرنظامیان را انکار کرده و اما ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا عنوان می کند که سخت در تلاش است که از تلفات افراد غیر نظامی جلوگیری کند و همیشه گزارشات در این مورد را بررسی کرده است.

 

منبع: رویترز http://www.reuters.com/article/us-mideast-crisis-syria-casualties-idUSKBN16K1Q1

بازگردان به فارسی: ارشاد رشیدی رستمی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار